اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد

انجام 140 عمل جراحی قلب در بیمارستان روحانی بابل

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: 140 بیمار قلبی در شش ماه اخیر در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل عمل جراحی قلب باز را انجام دادند.

انجام 140 عمل جراحی قلب در بیمارستان روحانی بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، ابراهیم میکانیکی صبح امروز در جلسه کارگروه سلامت غذا و داروی استان در سالن کنفرانس بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای دانشکده پزشکی، دندان‌پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی است.

وی افزود: این دانشگاه 270 عضو هیئت علمی دارد که 10 نفر دارای درجه پروفسوری بوده که مشغول تربیت دانشجویان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل با 372 تخت که از بیمارستان‌های بزرگ و به روز کشور بوده و همچنین بیمارستان‌های یحیی‌نژاد، شهید بهشتی، فوق تخصصی کودکان امیرکلا، 17 شهریور مرزیکلا و مرکز ناباروری فاطمه‌الزهرا (س) به مداوا و درمان بیماران می‌پردازند.

میکانیکی تصریح کرد: مراکز بهداشتی این دانشگاه با توجه به دستاوردها و شاخص‌های بهداشتی رشد خوبی داشته به طوری که توانسته مرگ و میر نوزادان و مادران باردار را به صفر برساند و در درمان بیماران تالاسمی نیز بسیار موفق باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که مازندران دارای بیماران تالاسمی بی‌شماری است از کارهای خوبی که در استان به‌ویژه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل انجام گرفته جلوگیری از تولد بیماران ماژور است که طی سه سال اخیر توانسته آمار را به صفر برساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: بیمارستان تازه‌ تأسیس آیت‌الله روحانی بابل در سال گذشته بیش از 100 هزار بیمار مراجعه ‌کننده داشته و حدود 60 هزار عمل جراحی در آن انجام شده است.

وی اظهار داشت: این بیمارستان موفق شد در سال گذشته 240 بیمار و در شش ماه اخیر 140 بیمار را عمل جراحی قلب باز کند.

میکانیکی تصریح کرد: با وجودی که تحریم‌ها در تأمین و تجهیزات وسایل اثرگذار است ولی تمام تلاش ما ممانعت از ارجاع بیماران به تهران است چرا که بسیار هزینه‌بر بوده و مشکلات زیادی را برای بیماران فراهم می‌کند.

انتهای‌پیام/86009/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول