اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز صورت گرفت

تقدیر از برگزیدگان هجدهمین جشنواره رازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

خبرگزاری فارس: تقدیر از برگزیدگان هجدهمین جشنواره رازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با برگزاری یک نشست خبری در جمع خبرنگاران و با حضور 2 برگزیده دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جشنواره رازی صورت گرفت.

تقدیر از برگزیدگان هجدهمین جشنواره رازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد تقدیر از برگزیدگان هجدهمین جشنواره رازی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ظهر امروز در سالن آموزش سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

جشنواره رازی جشنواره‌ای است که با حمایت وزارت بهداشت برای تشویق پژوهشگران به انجام پژوهش در زمینه‌های مورد نیاز پزشکی هر ساله انجام می‌شود.

در سال جاری به اعتقاد عده زیادی از شرکت‌کنندگان سعی زیادی انجام گرفته است که انتخاب‌های انجام شده به عنوان نفرات برتر افراد کارآموخته‌تری باشند.

از جمله این سیاست‌ها می‌توان به بالاتر بردن تعداد شرکت‌کنندگان، کمتر کردن تعداد برگزیدگان، قرار دادن شروط ویژه برای کسب مقام‌های برتر اشاره کرد.

همچنین در هجدهمین جشنواره رازی 50 درصد از امتیازات مربوط به محتوای مقاله و 50 درصد دیگر امتیازات مربوط به رزومه‌کاری محققان است که باید جمع امتیازات آنها موسوم به H.index در سطوح متفاوت به یک حد مجاز می‌رسید.

به این معنی که برای احراز مقام نخست باید این شاخص بالاتر از 10، برای مقام دوم بالاتر از 7، برای مقام سوم بالاتر از 5 و برای شرکت در جشنواره بالاتر از 4 باشد تا داوری عادلانه‌تر و جشنواره با کیفیت بالاتری برگزار شود.

در هجدهمین دوره جشنواره رازی 2 نفر از مشهد به عنوان برگزیدگان انتخاب شده‌اند که هر دو نفر از دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

عباسعلی یکتا استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عضو هیئت علمی و دکترای فوق تخصصی بینایی‌سنجی از دانشگاه برادفورد انگلستان موفق به کسب مقام دوم در میان متخصصان علوم توانبخشی و پیراپزشکی شد.

مقاله این استاد دانشگاه در زمینه شیوع عیوب انکساری در دانش‌آموزان شیراز است که پایان‌نامه یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و مبنای آن گزارش سازمان جهانی بهداشت مبنی بر بالا بودن میزان نابینایی افراد از عیوب انکساری است.

همچنین سیامک زارعی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عضو تیم جراحان تخصصی بیمارستان فوق تخصصی خاتم‌الانبیا، فلوشیپ فوق تخصصی قرنیه کاتاراکت و جراحی عیوب انکساری از دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس آمریکا و استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به کسب مقام نخست محققین جوان گروه‌های جراحی شد.

مقاله این جراح و محقق برجسته با عنوان ارزیابی فشار داخل چشمی در بیماران مبتلا به زخم قرنیه باکتریال است که با همکاری دانشگاه چشم پزشکی کالیفرنیا، لس‌آنجلس انجام شده است که در مجله چشم پزشکی آمریکا به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/70001/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول