اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته

همایش ملی قرآن و علوم پزشکی در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همایش ملی قرآن و علوم پزشکی با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده و نتایج برگرفته از آنها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

همایش ملی قرآن و علوم پزشکی در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی بختیاری دبیر اجرایی همایش ملی قرآن و علوم پزشکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این همایش در روزهای 6 و 7 دی‌ ماه به مدت دو روز در تالار هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا (ع) مشهد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این همایش صبح روز 6 دی ماه برگزار می‌شود که در طول این 5 پانل به شرکت کنندگان ارائه می‌شود.

دبیر اجرایی همایش ملی قرآن و علوم پزشکی ادامه داد: عناوین این پانل‌ها بررسی مناسبات قرآن و علوم پزشکی و ارزیابی دیدگاه‌های مختلف، قرآن و سیر حیات انسان از دوره جنینی تا زندگی واپسین، قرآن، بهداشت و سلامت روان، قرآن اخلاق حرفه‌ای و فقه پزشکی و قرآن تغذیه و گیاهان دارویی است.

بختیاری با اشاره به دستگاه‌های همکاری کننده در اجرایی شدن همایش ملی قرآن و علوم پزشکی خاطر نشان کرد: این همایش با همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی، شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌رضوی و دفتر تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 435 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است تاکید کرد: از این تعداد 215 مقاله به صورت سخنرانی و پوستر به شرکت کنندگان در این کنگره ارائه می‌شود.

دبیر اجرایی همایش ملی قرآن و علوم پزشکی با بیان اینکه موضوعات سخنرانی‌های گنجانده شده در این کنگره موضوعاتی کاربردی است، بیان کرد: برخی از عناوین سخنرانی این کنگره عبارت از نگاهی جامع به پژوهش‌های موجود در زمینه قرآن و علوم پزشکی، آسیب‌شناسی ویژگی‌ها و کاستی‌ها و مبانی از علوم پزشکی در قرآن است.

بختیاری ادامه داد: همچنین عناوین دیگری نیز مانند رسالت قرآن نسبت به علوم پزشکی و تحلیلی بر ارتباط علم و دین، قرآن و طب در آیات الهی، رویکرد طب‌انگارانه به اخلاق در قرآن، تحلیل فرکتال در پزشکی و پدیده نظم جهان هستی، مأمن امن جنینی در طول حیات داخل رحمی و چگونگی حفاظت و در نهایت ورود آن به زندگی دنیوی با تاکید بر تعدادی از آیات قرآن کریم و امکان‌پذیری حیات دوباره مورد اشاره قرآن در این کنگره گنجانده شده است.

وی افزود: علاوه بر اینها موضوعات کاربردی مانند تاثیر استماع قرآن بر میزان فاکتورهای ایمنی بدن، مفاهیم قرآنی و ارتقای هوش معنوی و تعالی معرفتی و رفتاری استادان، نقد و بررسی برگزاری کنگره‌هایی با رویکرد شناساندن عظمت قرآن، بررسی تطبیقی طب پیشگیری در قرآن و انجیل و نقش تغذیه بر شخصیت و رفتار از منظر قرآن نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/70010/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول