اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر اوگاندا در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس:

بستر‏های همکاری زنجان و اوگاندا کاملا فراهم است

خبرگزاری فارس: سفیر اوگاندا با اشاره به همکاری دو کشور ایران و اوگاندا گفت: بستر‏های همکاری زنجان و اوگاندا کاملا فراهم است.

بستر‏های همکاری زنجان و اوگاندا کاملا فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، تلاش برای داشتن ارتباط و تعامل با کشورهای مختلف جهان از برنامه‌های هر کشوری است.

جمهوری اسلامی ایران از کشورهای بزرگ جهان اسلام و خاورمیانه است که با کشورهای مختلفی در زمینه‌های مختلف همکاری دارد.

در این میان هر یک از استان‌های کشورمان به نمایندگی ملت بزرگ ایران اسلامی با برخی کشورها همکاری‌های اقتصادی و کشاورزی دارند.

یکی از این کشورها که استان زنجان به نمایندگی از کشورمان با آن ارتباط خوب اقتصادی دارد، کشور اوگاندا است.

پروژه‌های مهمی بین استان زنجان و اوگاندا در حال اجرا است.

چندی پیش جلسه مشترکی بین سفیر اوگاندا و مسئولان استان زنجان در راستای افزایش تعاملات انجام گرفت که خبرنگار فارس در حاشیه این جلسه گفت‌وگویی با سفیر اوگاندا انجام داده که از نظرتان می‌گذرد.

محمد کیسوله در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: تلاش گروه زنجان برای افزایش همکاری زنجان و اوگاندا مناسب است.

وی فعالیت‏های انجام شده برای تقویت مناسبات زنجان و اوگاندا را بسیار مناسب ارزیابی کرد و افزود: این تلاش‏ها باید برای رسیدن به نقطه مطلوب ادامه داشته باشد.

*روند همکاری زنجان و اوگاندا همواره رو به رشد است

سفیر اوگاندا  در ایران در پاسخ به ارزیابی روند همکاری زنجان و اوگاندا، خاطر نشان کرد: روند همکاری زنجان و اوگاندا در سال‏های اخیر همواره رو به رشد بوده است.

* عوامل داخلی و خارجی بر روند همکاری دو کشور تاثیر دارند

وی شرایط همکاری زنجان و اوگاندا را در مراحل مختلف متفاوت توصیف کرد و ادامه داد: عوامل داخلی و خارجی بر روند همکاری دو کشور تاثیر دارند.

کیسوله مشاوره و مطالعه گروه زنجان برای حضور در اوگاندا را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: گروه زنجان برای حضور در عرصه‏های اقتصادی اوگاندا در بخش‏های مختلف مطالعات مناسبی صورت داده است.

سفیر اوگاندا پیگیری و توجه مدیریت استان زنجان و بخش تعاون را قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: استمرار همکاری‏های گروه زنجان و اوگاندا با پیگیری و توجه مدیریت عالی استان صورت گرفته است.

وی با ابراز خرسندی از سفر به استان زنجان، گفت: سفر به ایران و شرکت در میز اوگاندا برای کشور ما اهمیت دارد و امید است خروجی مناسبی داشته باشد.

کیسوله ظرفیت‏های همکاری دو کشور را مناسب ارزیابی کرد و افزود: حضور بخش خصوصی زنجان به نمایندگی از ایران در کشور اوگاندا از طرف هر دو کشور حمایت می‏شود.

*برای عملیاتی شدن برنامه‎ها باید تلاش بیشتری صورت گیرد

سفیر اوگاندا خواستار جدیت دستگاه‏های اجرایی برای عملیاتی کرد مصوبات شد و خاطر نشان کرد: برای عملیاتی شدن برنامه‎ها باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی به ظرفیت پزشکی استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: توانایی متخصصین پزشکی ایران برای حضور در کشور اوگاندا بسیار ضروری و مناسب است.

*اراده لازم برای حل مشکلات در استان زنجان دیده می‏شود

کیسوله خواستار حل مشکلات موجود برای همکاری‏های زنجان و اوگاندا شد و افزود: اراده لازم برای حل مشکلات در استان زنجان دیده می‏شود.

سفیر اوگاندا ظرفیت کشاورزی کشورش را مورد تاکید قرار داد و گفت: اراده خوبی در بخش خصوصی استان زنجان برای فعالیت در بخش کشاورزی اوگاندا وجود دارد.

*توجه به ظرفیت‏های بخش کشاورزی اوگاندا برای تامین اقلام وارداتی استان زنجان مورد توجه است

وی کشت و برداشت محصولات کشاورزی در کشورش را مناسب دانست و خاطر نشان کرد: توجه به ظرفیت‏های بخش کشاورزی اوگاندا برای تامین اقلام وارداتی استان زنجان مورد توجه است.

کیسوله در پاسخ به تلاش اوگاندا برای ترغیب بخش خصوصی زنجان برای حضور در اوگاندا، گفت: بستر‏های لازم برای فعالیت اقتصادی زنجان در اوگاندا در همه زمینه‏ها فراهم شده است.

سفیر اوگاندا خاطر نشان کرد: مسائل مختلف برای همکاری نزدیک زنجان و اوگاندا در مراحل مختلف بررسی شده است.

انتهای پیام/73002/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول