اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مسکن و ساختمان همدان تأکید کرد

واگذاری 50 درصد پروژه‌های مهر در گرو همکاری شرکت‌های خدمات‌رسان

خبرگزاری فارس: مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: حدود 40 تا 50 درصد پروژه‌های مسکن آماده به دلیل عدم وجود خدمات اولیه از قبیل آب و برق قابل واگذاری به متقاضی نیستند.

واگذاری 50 درصد پروژه‌های مهر در گرو همکاری شرکت‌های خدمات‌رسان

حسین جلالیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به همکاری شرکت‌های خدمات‌رسان اظهار کرد: از ابتدای مسکن مهر جلسات متعددی با این ادارات داشته‌ایم اما یکی از مشکلاتی که گریبانگیر شرکت‌های خدمات‌رسان است بحث اعتبارات است.

وی افزود: بخشی از اعتبارات ادارات خدمات‌رسان سهم استان بوده و باید از اعتبارات استان تأمین شود که امسال این امر محقق نشده و این ادارات با کمبود اعتبار مواجه بودند که با وجود این موضوع نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان یادآور شد: سرعت اجرای انشعابات با پروژه‌ها در سطح استان همخوانی ندارد اما جای تشکر دارد که این شرکت‌ها با مشکلاتی که دارند سعی خود را کرده‌اند.

وی ابراز داشت: در بعضی از پروژه‌ها نیز به دلیل اینکه آماده‌سازی کامل نبوده یا تغییر کرده، اگر آب و برق و گاز نرسیده دلیلش این بوده که آماده‌سازی کامل نبوده یا دائم تغییر کرده که اینها هم دیگر از دست ما خارج است.

جلالیان گفت: در پروژه امید اکباتان همدان که در اختیار تعاونی قرار داشت و اتحادیه مشاغل آزاد در این زمینه اقدام کرده بود کار به موقع انجام نشد و پروژه به صورت نیمه‌کاره به اداره کل راه و شهرسازی واگذار شد که مشکلات زیادی نیز از نظر ساخت و ساز داشت، این موارد از جمله دلایلی هستند که پروژه را با مشکلات زیادی در آماده‌سازی مواجه کرده و روند کار شرکت‌های خدمات‌رسان را نیز با کندی مواجه می‌کند.

وی تصریح کرد: حدود 40 تا 50 درصد پروژه‌های مسکن آماده به دلیل عدم وجود خدمات اولیه از قبیل آب و برق قابل واگذاری به متقاضی نیستند.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسکن مهر نهاوند اظهار داشت: پروژ‌ه‌های مسکن مهر شهرستان نهاوند تقریباً با سرعت خوبی اجرا شد و نهاوند جزو شهرستان‌هایی است که مسکن مهر آن از پیشرفت خوبی برخوردار است.

*پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مهر نهاوند مطلوب است

وی ادامه داد: مشکل اصلی در شهرستان نهاوند و بیشتر شهرها این است که پروژه‌ها زمانی قابل تحویل به متقاضیان است که فروش اقساطی شود.

جلالیان اضافه کرد: گرفتن دفترچه قسط نیازمند مقدماتی از قبیل گرفتن پایان کار از شهرداری‌ها و صورت جلسه تفکیکی از ادارات ثبت است که پیمانکاران باید تهیه کنند.

وی با بیان اینکه روند صدور صورت جلسه تفکیکی و پایان کار در استان همدان رضایت‌بخش نیست، گفت: مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که شهرداری‌ها برای دادن پایان کار هزینه‌های مختلفی را تقاضا می‌کنند که عملاً در خیلی از شهرهای استان‌های دیگر چنین چیزی وجود ندارد.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان یادآور شد: از نظر ثبت نیز به دلیل اینکه تجهیزات و امکانات ادارات ثبت برای یک پروژه عادی و معمول جامعه بوده و اکنون با حجم بسیار بالایی از پروژه‌های مسکن مهر ساخته شده روبه‌رو شده‌اند نیروی لازم در این زمینه وجود ندارد و همین امر موجب می‌شود صدور صورت جلسه تفکیکی نیز با وجود همکاری بسیار خوب ثبت اسناد با اداره کل راه و شهرسازی استان وضعیت رضایت‌بخشی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بانک مسکن نیز باید در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشد و سخت‌گیرانه برخورد نکند، تصریح کرد: به محض آماده شدن دفترچه قسط متقاضیان می‌توانند در پروژه‌های مسکن مهر ساکن شوند.

جلالیان در رابطه با خرید و فروش مسکن مهر و نقش مشاوران املاک گفت: تاکنون ابلاغیه در زمینه خرید و فروش مسکن مهر نداشته‌ایم و مسکن مهر نیز مانند هر مسکن دیگری که وام به عهده‌اش است در رهن بانک قرار می‌گیرد بنابراین فروش آن منوط به تسویه حساب با بانک است و به کسی می‌توان واگذار کرد که شرایط مسکن مهر را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به طور قانونی در حال حاضر هیچ خرید و فروشی در این زمینه صورت نمی‌گیرد و اگر چنین امری صورت بگیرد غیر قانونی است.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه امکان فروش غیر قانونی مسکن مهر نیز وجود دارد، گفت: احتمال این امر زیاد بوده به این صورت که امکان دارد به صورت وکالتی و غیرقانونی به فروش رسد.

انتهای پیام/89006/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول