اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خطاب به سفیر هند مطرح کرد

لازمه عملیاتی شدن اسناد همکاری خروج از تعارفات و تشریفات است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان با بیان اینکه تاکنون 18 سند همکاری بین دو کشور هند و ایران منعقد شده است، گفت:‌ با خروج از تعارفات و تشریفات باید راه عملیاتی و اجرایی شدن اسناد همکاری را در پیش گرفت.

لازمه عملیاتی شدن اسناد همکاری خروج از تعارفات و تشریفات است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی امشب در دیدار با سفیر هند با بیان اینکه روابط ایران و هند روابط طولانی و تاریخی است،‌اظهار داشت: تلاش برای عمق‌بخشی این ارتباطات است که برگزاری و تداوم نشست‌های مشترک مسئولان را لازم کرده است.

وی با بیان اینکه تمام شهرهای ایران دارای ظرفیت‌های متعدد است، افزود: باید تلاش کنیم زمینه ارتباطات موثر و کارآمد را فراهم کنیم و در این راستا ایران اسلامی آمادگی تمام برای توسعه ارتباطات با کشورهای دوست و همسایه را دارد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: سفر اخیر جلیلی به هندوستان مطمئنا زمینه توسعه هر چه بیشتر ارتباطات بین دو کشور را فراهم آورده است.

عزیزی در ادامه با سفر فاروق عبدالله به ایران اشاره کرد و افزود: در ارتباطات مشترک کافی است منافع مشترک یکدیگر را در نظر بگیریم و از دنباله‌روی برخی از سیاست‌های نظام استکباری دوری کنیم.

وی افزود: قطعا دنباله‌روی این سیاست‌ها می‌تواند منافع کشورهای دوست و همسایه را دچار خدشه کند.

عزیزی با بیان اینکه در حال حاضر 18 سند همکاری منعقد شده در بین هند و ایران موجود است، افزود: ایران اسلامی می‌تواند در رابطه با هندوستان ظرفیت‌های خود را پای کار بیاورد.

وی افزود: نباید فراموش کرد که عملیاتی شدن اسناد همکاری مذکور خواهان نگاه عملی و اجرایی است.

استاندار هرمزگان به ویژگی‌های هرمزگان در حوزه بندری و حمل و نقلی اشاره و افزود: این استان از استان‌های مطرح در تولید فلزات نیز بوده و در سال 92 با احداث واحد پالایشگاهی به بزرگ‌ترین تولید کننده سوخت در ایران تبدیل می‌شود.

وی بیان داشت: هرمزگان در حوزه‌های صنعت،‌حمل و نقل و بخش‌های مختلف زمینه‌های بسیاری خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد.

به گفته عزیزی در نشست‌های مشترک قبلی هندوستانی‌ها با ایرانی‌ها مسئولان هندی آمادگی خود را برای احداث نیروگاه‌های برق بر پایه سوخت  فسیلی و انرژی پاک اعلام کرده‌اند که در اینجا آمادگی خود را برای تسهیل این‌گونه سرمایه‌گذاری‌ها در هرمزگان اعلام می‌کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سفیر هند پیرامون آزادسازی ماهیگیران هندی افزود: ما در این رابطه حسن نیت خود را نشان‌ داده‌ایم و منتظر حسن نیت‌ مسئولان هندوستانی هستیم.

استاندار هرمزگان در ادامه سخنان خود پیرامون سخنان سفیر هند مبنی بر آمادگی کشورش برای حضور در پروژه توسعه کریدور ترانزیتی شمال جنوب یادآور شد: رئیس جمهور ایران در نظام سیاسی اداری اختیارات ویژه‌ای را به استانداران داده است و اگر بنده مدام به عملی شدن و اجرایی شدن مصوبات تاکید دارم به این دلیل است که اگر سرمایه‌گذاران هندی عزم و اراده حضور در هرمزگان را داشته باشند حتی از همین فردا آماده پذیرش آنها هستیم.

وی خطاب به سفیر هند تاکید کرد: تمایل من این است که از تعارفات و تشریفات اداری خارج شویم و به سمت عملی شدن و اجرایی شدن پیش برویم.

عزیزی افزود: با مروری به تاریخ روابط دو کشور می‌بینیم که هندوستانی‌ها با وجود تمایل به حضور در بخش‌های سرمایه‌گذاری ایران، تاکنون کاری عملی انجام نداده‌اند.

استاوا سفیر هند در تهران طی ماه‌های گذشته یک بار دیگر نیز به بندرعباس سفر کرده بود.

وی همچنین طی حضور خود در هرمزگان علاوه بر بازدید از بندر شهید رجایی و دیدار با استاندار هرمزگان از منطقه آزاد قشم نیز بازدید می‌کند.

انتهای پیام/88001/آ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول