اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد:

شرکت گاز برای ساماندهی حاشیه شهر همکاری کند

خبرگزاری فارس: فرماندار مشهد گفت: با توجه به محاسباتی که انجام شده ‌و اضطراراتی که در بحث نساماندهی فاضلاب مناطق حاشیه شهر وجود دارد شرکت گاز باید همکاری‌های لازم را مبذول کند.

شرکت گاز برای ساماندهی حاشیه شهر همکاری کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حسن موحدیان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در گذشته مناطق حاشیه شهر توسط دهیاری‌ها اداره می‌شد.

وی تصریح کرد: در این شرایط نبود آب آشامیدنی بهداشتی، بهسازی نشدن معابر و جمع‌آوری زباله انجام نمی‌شد و مشکلاتی را برای فرمانداری‌ها به وجود آورده بود.

فرماندار مشهد با اشاره به توافقات شورای اسلامی شهر مشهد و شهرداری مشهد با فرمانداری خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر پذیرفته‌اند که برخی از مناطق حاشیه شهری به محدوده شهری اضافه شوند.

موحدیان در ارتباط با مشکلاتی که در حاشیه شهر مشهد وجود دارد اذعان کرد: آب‌های سطحی در این مناطق یکی از مشکلات اساسی به ویژه در زمان بارندگی هستند.

وی ادامه داد: رها شدن آب‌های سطحی در معابر مشکلات زیادی را برای تردد و بهداشت ساکنان به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به ساخت کانال برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در این مناطق یادآور شد: کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی این محدوده موازی با لوله گاز است.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در حال حاضر شرکت گاز بر رعایت حفظ حریم لوله‌های گاز اصرار دارد اظهار کرد: اجرایی شدن این پروژه نیازمند همکاری متقابل شرکت گاز است.

فرماندار مشهد با اظهار ناراحتی از ریشه‌ای بودن مشکلات این محدوده‌ها اضافه کرد: ورود به عرصه‌های کشاورزی برای اجرا کردن عملیات عمرانی نیز فرآیندی طولانی است که با توجه به موحدیان اضطراری بودن شرایط مناطق نمی‌توان از آن استفاده کرد.

ادامه داد: لذا با توجه به محاسبات مهندسی که انجام شده است از شرکت گاز خواستاریم که مساعدت لازم را برای انجام دادن امور مربوط به مناطق حاشیه شهر داشته باشد.

وی گفت: به عنوان فرماندار مشهد تعهد اخلاقی دارم و در حد توانم برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد کمک می‌کنم.

*نبود مسیر هدایتگر آب، تشدید کننده مشکلات

شهردار منطقه 5 مشهد با اشاره به مشکلات حاشیه شهر مشهد گفت: در حال حاضر کانالی که آب‌های سطحی و فاضلاب خانگی شهرک شهیدرجایی، بازه شیخ(پورسینا)، عباس‌آباد، همت‌آباد، حجت‌آباد را به سمت کشف‌رود هدایت کند وجود ندارد و این مشکلاتی را برای اهالی به وجود آورده است.

سید حسن حسینی با اشاره به طراحی کانال برای هدایت فاضلاب این مناطق به سمت کشف رود اظهار کرد: اگر این کانال احداث شود از نشست فاضلاب به لوله گاز و پوسیده شدن آن جلوگیری می‌کند زیرا این کانال که آب‌های سطحی را از بازه شیخ جمع‌آوری و با رد شدن از شهرک عباس‌آباد تا کال آمیرآباد امتداد پیدا می‌کند و مانع از ورود آنها به کانال گاز می‌شود.

وی در ارتباط با شرایط فعلی فاضلاب‌های مناطق حاشیه شهر تاکید کرد: در حال حاضر آب‌های سطحی و فاضلاب به صورت غیراستاندارد به اطراف هدایت می‌شوند و این خود باعث ایجاد خطراتی برای لوله گاز می‌شود.

شهردار منطقه 5 با بیان اینکه تا کنون حفاری بیش از 200 متر از این کانال انجام شده است متذکر شد: با توجه به اینکه شرکت گاز برای ادامه احداث این پروژه مجوز صادر نکرده است در حال حاضر این متراژ دوباره پرشده است اما دوباره قابل حفاری است.

شهردار منطقه 5 مشهد خاطرنشان کرد: شرکت گاز مدعی است باید احداث این کانال با فاصله 15متری از لوله انجام شود اما برای انجام این کار باید وارد اراضی کشاورزی شد که روند تملک آن نیز بسیار طولانی است.

حسینی ضمن توضیح این مطلب که ساکنان به واسطه رهاسازی فاضلاب مشکلات زیادی دارند اظهار کرد: از شرکت گاز تقاضا می‌شود تا مجوزهای لازم را برای این پروژه به عمل آورد.

پروژه 11 میلیاردی متوقف مانده است

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد نیز در توضیح این پروژه گفت: عملیات اجرایی بولوار 75متری میامی و کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی شهرک شهیدرجایی از اواخر سال گذشته آغاز شده است.

سعید حسینقلی مقدم اظهار کرد: کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی که در کنار پروژه 75متری رضوی در حال احداث است 3 هزارمتر طول دارد که در عمق 4متر در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این پروژه از حاشیه رضوی900متر و از سمت عباس آباد 200متر اجرا شده است ولی به دلیل معارض بودن با لوله گاز پروژه از سمت عباس آباد متوقف شده است.

حسینقلی مقدم خاطرنشان کرد: هزینه ساخت این پروژه همراه با 75متری رضوی 11میلیارد تومان است و در صورت حل مشکل به وجود آمده تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/70010/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول