اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد نکا خبر داد

انعقاد قرارداد همکاری بین کمیته امداد نکا و انجمن حمایت از بیماران خاص

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نکا از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک این نهاد با انجمن حمایت از بیماران خاص مازندران خبر داد.

انعقاد قرارداد همکاری بین کمیته امداد نکا و انجمن حمایت از بیماران خاص

سید موسی عمادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نکا افزود: این قرارداد به منظور تحقق اوامر مقام معظم رهبری برای توسعه فرهنگ احسان، انفاق و نیکوکاری در جامعه اسلامی و تلاش برای نابرابری‌های اجتماعی، فقر و محرومیت، بیماری، به ویژه بیماران صعب‌العلاج و همچنین تعمیق، توسعه و ارتقای زمینه‌های همکاری مشترک منعقد شد.

وی اظهار داشت: بهره‌مندی از ظرفیت موجود، افزایش تعاملات دوجانبه، توسعه کمی و کیفی خدمات به گروه‌‌های مخاطب و اتخاذ سیاست‌ها، برنامه‌ها، اقدامات موثر و کارآمد با بهره‌گیری از توانایی‌ها و تبادل امکانات این تفاهمنامه همکاری مشترک بین مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نکا و مدیر مؤسسه انجمن حمایت از بیماران خاص مازندران از دیگر دلایل انعقاد این قرارداد بود.

به گفته عمادی، موضوع این تفاهمنامه، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت و توان امداد و انجمن به منظور کاهش رنج و آلام نیازمندان تا رفع مشکلات آنان است.

وی ادامه داد: اهداف این تفاهمنامه، ارائه خدمات به نیازمندان مورد حمایت انجمن و امداد با استفاده از امکانات دو سازمان، ایجاد بسترهای مناسب برای تقویت تشکل‌های خیریه به منظور برطرف ساختن نیاز گروه‌های هدف، حمایت روانی و عاطفی از بیماران و خانواده‌های آنان و همچنین مددجویان امداد و اطلاع‌رسانی در زمینه‌های مختلف آموزشی و درمانی به بیماران مددجوی این دو سازمان است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نکا بیان داشت: برای رفع مشکلات کارمندان و مددجویان معرفی شده از سوی کمیته امداد که خود یا اعضای خانواده آنان دارای بیماری خاص هستند، همکاری برای برگزاری همایش‌ها و جلسات هم‌اندیشی، در اختیار قرار دادن لیست خدمات ارائه شده به مددجویان امداد که از انجمن مساعدت دریافت می‌کنند و همکاری مستمر با کمیته امداد از جمله تعهدات انجمن حمایت از بیماران خاص است.

وی یادآور شد: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به بیماران بی‌بضاعت معرفی شده از سوی انجمن برای اشتغال، همکاری و مشارکت در جهت فرهنگ‌سازی شهروندان و کارمندان و برگزاری همایش‌ها، تشویق کارمندان به شرکت در طرح هدیه ماهانه و عضویت افتخاری، تبلیغات برای انجمن در بین مددجویان و شهروندان از تعهدات کمیته امداد است که در صورت واریز وجوهات جمع‌آوری شده از سوی انجمن به حساب امداد نیز تا سه درصد تشویقی مازاد بر درآمد، به حساب انجمن واریز می‌کند.

عمادی بیان داشت: شناسایی مددجویان مشترک بین امداد و مؤسسه، هدفمند کردن ارائه خدمات به آنان با رویکرد توانمندسازی، شناسایی نیازمندان حوزه فعالیت توسط دو سازمان، اولویت‌بندی نیازها و برنامه‌های مشترک جهت رفع مشکلات آنان، ساماندهی امور مشارکت‌های مردمی با توافق طرفین، همکاری در تشکیل شبکه‌های مردمی، مستندسازی فعالیت‌ها و ارائه گزارشات ادواری جهت ارزیابی از جمله تعهدات مشترک دو طرف است.

وی در پایان گفت: این تفاهمنامه برای مدت دو سال منعقد شده است.

انتهای‌پیام/86002/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول