اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت خبر داد

افتتاح 175 پروژه رشت در دهه فجر

خبرگزاری فارس: فرماندار رشت از افتتاح 175 پروژه این شهرستان در دهه فجر خبر داد.

افتتاح 175 پروژه رشت در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ولی‌الله عظمتی ظهر امروز در جمع اعضای کمیته اطلاع‌رسانی و ارتباطات ستاد دهه فجر گیلان در فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد:‌ دهه فجر یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه منشا تمام فعالیت‌های انقلاب دهه فجر بوده است،‌ تصریح کرد: دهه فجر حاصل تلاش امام خمینی (ره) و یاران با وفایش بوده است.

فرماندار رشت انقلاب اسلامی را یک پدیده بی‌نظیر خواند که با دیگر انقلاب‌های جهان متفاوت است و‌ گفت: برخورداری از آرمان‌های الهی و مردمی‌ بودن از تمام اقشار جزو ویژگی‌های انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به مشارکت و حضور یکپارچه ملت در قیام اسلامی ایران، افزود: پس از امام خمینی (ره) کشتی انقلاب به دست توانای مقام معظم رهبری با همان صلابت در حال هدایت است.

عظمتی ادامه داد: با وجود تمام تهدیدها، ایران اسلامی به پیشرفت‌ها و برداشتن گام‌های سیاسی برای پیشبرد نظام ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه انقلاب در عصر کنونی برگرفته از مبانی الهی است،‌ اذعان کرد: رمز پیروزی انقلاب به پایداری ملت ایران وابسته بود.

این مسئول با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب بر پایه غلبه گفتمان الهی بر گفتمان مادی استوار بود،‌ خاطر نشان کرد:‌ بیداری اسلامی ملت‌ها در سراسر جهان برگرفته از انقلاب بود و امید را در دل مردم مظلوم جهان به وجود آورد.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب شاهد شکوفایی و تعالی در نظام بودیم تا جایی که پیشرفت‌های پس از انقلاب در کشور در بخش‌های مختلف قابل شمارش نیستند.

عظمتی با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب در عرصه‌های سیاسی تاثیرگذار نبودیم،‌ یادآور شد: دستیابی به فناوری نانو،‌ انرژی هسته‌ای و پیشرفت در زمینه‌های فناوری،‌ پزشکی،‌ کشاورزی و...با تلاش و مجاهدت ملت بزرگ ایران همراه بوده است.

 

*اقتدار جمهوری‌ اسلامی در حال افزایش است

وی با اشاره به اینکه همواره انقلاب در حال تحرک و پیشرفت بوده است، افزود: انقلاب در تمام بخش‌ها به ویژه در عمران و آبادانی، رسیدگی به مردم در دورترین نقاط کشور و... توفیقات زیادی به دست آورده است.

فرماندار رشت با اشاره به وجود امکانات در روستاها، خاطر نشان کرد: فاصله روستاها و شهرها با وجود امکانات،‌ خدمات و برخورداری از هوای سالم کمتر شده است.

 

*افتتاح بیش از 175 پروژه همزمان با دهه فجر

وی با تصریح بر اینکه 176 پروژه همزمان با دهه فجر در شهرستان رشت افتتاح می‌شود،‌ اضافه کرد: این پروژه‌ها با اعتبار 148 میلیارد و 325 میلیون و 800 هزار تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گفته این مسئول، با افتتاح این پروژه‌ها یک‌ هزار و 795 نفر اشتغال پیدا می‌کنند.

وی افزود: 10 پروژه خصوصی با اعتبار 70 میلیارد و 560 میلیون تومان با اشتغال 920 نفر و 166 پروژه دولتی با هزینه 77 میلیارد و 815 میلیون و 800 هزار تومان با اشتغال 868 نفر به بهره‌برداری می‌رسند.

 

 

*14 روستای رشت در دهه فجر گازدار می‌شوند

عظمتی با اشاره به اینکه از 293 روستای شهرستان رشت تاکنون 137 روستا از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، متذکر شد: عملیات گازرسانی به 14 روستا نیز در ایام دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: به 45 روستا در چهار سال گذشته گازرسانی شده و تنها در چهار سال گذشته بیش از 106 روستا گازدار شده‌اند.

فرماندار رشت با تصریح بر اینکه از 142 روستای باقی ‌مانده گازرسانی به تعداد 86 روستا در حال اجرا است،‌ گفت: تعداد روستاهای باقی‌ مانده تا سال 92 باید گازدار شوند.

وی دوگانه‌سوز شدن را از موارد صدور مجوز جدید و تمدید پروانه واحدهای نانوایی نامید و یادآور شد: تعداد 85 واحد نانوایی در رشت و 72 واحد در بخش‌های شهرستان دوگانه‌سوز شده‌اند و تعداد 320 واحد با سوخت گازوییل هستند که نیاز به دوگانه‌سوزی ندارند.

انتهای پیام/84001/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول