اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

مشکلات اقتصادی سبب افت توان شهرداری‌ها شد

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: با توجه به میزان درآمد دولت در سال جاری، درآمد شهرداری‌ها کاهش پیدا کرد و تحولات اقتصادی در بخش تورم داخلی و آثاری که از نظر اقتصادی در فعالیت شهرداری‌ها داشت سبب شده تا توان آنها تحلیل رود.

مشکلات اقتصادی سبب افت توان شهرداری‌ها شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد پژمان، در دوازدهمین اجلاس مشورتی شوراهای شهر مراکز استان‌های کشور اظهار کرد: در گذشته‌ فعالیت محدود شهرداری‌ها سبب شده بود تا جایگاه کافی را در پیشبرد مدیریت شهر نداشته اما امروزه یکی از ارکان اصلی مدیریت، مدیریت شهرها است.

شهردار مشهد افزود: در حال حاضر در تمام شهرها به ویژه در کلان شهرها مدیریت شهری از جایگاه بالایی برخوردار است و باید توجه داشت که فعالیت مردم به تحرک و دقت عمل مدیریت شهری باز می‌گردد.

پژمان خاطر نشان کرد: اعضای شورای شهر به عنوان مغز متفکر عالی شهرها محسوب می‌شوند و وظایف خطیری را بر عهده دارند بنابراین باید با هدایت درست و انجام وظایف خود آسایش و رفاه مردم را تحقق بخشند زیرا رضایتمندی مردم سرمایه‌ای کلان برای کشور است.

وی یادآور شد: با توجه به میزان درآمدی دولت در امسال درآمد شهرداری‌ها کاهش پیدا کرد و تحولات اقتصادی در بخش تورم داخلی و آثاری که از نظر اقتصادی در فعالیت شهرداری‌ها داشت سبب شده تا توان آنها تحلیل رود.

شهردار مشهد تاکید کرد: حمایت و همراهی شهرداری و تدبیر شورا سبب پشت سر گذاشتن این برهه زمانی شد و باید توجه داشت که ما فرزندان دوران سخت بوده و اگر دشمنان شرایط سختی را برای کشور ایجاد می‌کنند تاثیری نمی‌گذارد و انعطاف‌پذیری در تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند کمک کند تا به راحتی و خوبی از این شرایط عبور کنیم.

پژمان تاکید کرد: شهرداری تا به امروز تنگناهایی که در حوزه مسائل قانونی دارد از هر مسیری که دنبال می‌کند جدی گرفته نمی‌شود بنابراین باید امکان تهیه طرح و لایحه توسط شورا و ارسال آن به مجلس را فرصتی مغتنم دانست و با بهره‌برداری از این ظرفیت و سازماندهی آن انتظارات شهرداری‌ها را منتقل کرد.

وی یادآور شد: شورا با یک هماهنگی نزدیک با شهرداری و تنظیم یک لایحه منسجم و انتقال آن به مجلس شورای اسلامی انتظارات را تامین کند تا تسهیل در امور مردم بیش از پیش فراهم شود.

شهردار مشهد تاکید کرد: باید در فرصت باقی‌مانده از شوراهای شهر اتحاد و یکپارچگی خود را مستحکم کرده و از ناحیه شهرداری نیز همکاری‌ها توسعه پیدا کند.

انتعهای پیام/70022/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول