اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر گرگان:

شهرداری‎ها ملزم به پاسداشت نوروز شدند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گرگان گفت: طبق مصوبه سی‌امین مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی و اجتماعی کلان شهرها و مراکز استان‎ها شهرداری‎ها ملزم به پاسداشت نوروز شدند.

شهرداری‎ها ملزم به پاسداشت نوروز شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا چراغعلی در حاشیه سی‌امین مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی کلان شهرها و مراکز استان‎ها در هتل شهاب گرگان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: براساس این مصوبه شهرداری‎ها باید بوستان نوروز را تا پایان سال 1392 احداث کرده و نمایشگاه دائمی برای نمایش سنت‎ها، مراسم و شیوه‎های زندگی و آداب و رسوم مردم ایران را در آن برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص بخشی جداگانه از بوستان نوروز برای معرفی و جانمایی نمادهای ایرانی به خطوط فارسی و لاتین و ارائه تاریخچه آنها و استفاده از فضاهای شهری و تاریخی برای پاسداشت و برگزاری آئین‎های نوروزی بخشی از مصوبه الزام شهرداری‎ها به پاسداشت نوروز است.

رئیس کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گرگان اذعان داشت: براساس این مصوبه شهرداری‎ها ملزم به پیش‎بینی، اجرا، حمایت و همکاری در ساختار طراحی و برنامه‎های متناسب با تعطیلات نوروز در سراسر شهر با مشارکت مردم و تکیه بر رویکردهای سلامت، بهداشت و محیط زیست شهری و فضای سبز شدند.

وی ادامه داد: ارتقای کیفیت برنامه‎های گذشته ویژه نوروز با تاکید بر جنبه ملی و بین‎المللی آن به منظور معرفی ایران و تمدن کهن آن به جهان و لحاظ کردن آثار ملی، فرهنگی، تاریخی و هنری بخش دیگری از الزامات این قانون هستند.

چراغعلی اضافه کرد: برگزاری و همکاری در اجرای مراسم ویژه سال نو در مکان‎های خاص با ویژگی تاریخی و فرهنگی شهر و تدارک برنامه‎های دیدار نوروزی در قالب بازدیدهای محله‎ای شهروندان و مدیریت شهری با خانواده معظم شهدا، ایثارگران، سالمندان و بیماران بخش دیگری از مصوبه الزام شهرداری‎ها به پاسداشت نوروز هستند. 

سی‌امین نشست یک‌روزه مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و مراکز استان‎ها با حضور آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در گلستان، اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و اصحاب رسانه در هتل شهاب گرگان برگزار شد.

همچنین بیستمین نشست مجمع مشورتی بانوان کلانشهرها و مراکز استان‎ها روز جمعه، 29 دی ماه در گرگان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/2307/ج30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول