اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل قرآن وزارت آموزش و پرورش در مازندران خبر داد

تدوین کتابی جامع برای حفظ قرآن در مدارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش از تدوین کتابی جامع در حوزه حفظ قرآن کریم برای مدارس خبر داد و گفت: نسخه جامع این کتاب در سایت معتبر قرآنی آموزش و پرورش بارگذاری شد.

تدوین کتابی جامع برای حفظ قرآن در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمد بنیادی بعداز ظهر امروز در همایش استانی قرآن کریم، دانش‌آموزان و فرهنگیان استان که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد با تأکید بر اجرای دقیق سند تحول بنیادین در عرصه تعلیم و تربیت، اظهار داشت: سند تحول بنیادین در هر حوزه به صورت علمی و اسلامی مورد مطالعه قرار گرفته و مورد تأیید رهبری نیز واقع شد.

وی با اشاره به این‌که تأثیر قرآن و عترت در مقابله با جنگ نرم، حکم گلوله را دارد، ادامه داد: پایه‌های فکری در هزاره سوم باید بر اساس تاریخ اسلام بسته شود.

این مسئول قرآن را منبعی برای مصون‌سازی روح و روان دانست و تصریح کرد: قرآن تفسیر جامع و چکیده جهان است و تنها راه نجات از مشکلات و به تعالی رسیدن، تمسک جستن به قرآن و عترت است.

بنیادی با بیان این‌که سند تحول بنیادین توانسته از حالت سکولاریزم خارج و با رویکرد قرآنی عجین شود، خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد شعور قرآنی در بین امت اسلامی است.

وی افزود: تمام حقیقت سند تحول بنیادین در سه ضلع قرآن، امامت و امت خلاصه شده است.

مدیرکل قرآن نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش به موضوع عملی‌کردن سند تحول بنیادین در عرصه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: همه باید در خدمت آموزش عمومی و قرآنی قرار گیرند تا تمامی فضای نظام، قرآنی شود.

وی بیان کرد: هدف ما آموزش قرآنی برای عموم جامعه است و نوبت بعد از ظهر مدارس قرآنی، برای این امر اختصاص یافت.

بنیادی با بیان این‌که ایجاد 10 هزار مدرسه قرآنی در دستور کار وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت، تصریح کرد: نیروی انسانی و فضای مدارس قرآنی باید مورد ارزیابی دقیق مسئولان امر قرار گیرد.

وی به تهیه و تدوین هفت کتاب وی‍ژه سوادآموزی مدارس قرآنی اشاره کرد و گفت: استفاده از این کتاب برای نوآموزان پیش‌دبستانی کاربردی است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش از تدوین کتابی جامع در حوزه حفظ قرآن کریم خبر داد و یادآور شد: نسخه جامع این کتاب در سایت معتبر قرآنی آموزش و پرورش بارگذاری شد.

وی به نرم‌افزار سروش ایمان وی‍ژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: 32 استان در طرح ملی نهضت نور با ثبت کد ملی در سایت قرآنی وزارت آموزش و پرورش که استقبال جهانی شده است، فعالیت دارند.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که در جذب منابع انسانی، هدف ما استفاده از افراد نخبه قرآنی است، اظهار داشت: پنج هزار نیروی انسانی که چهره‌های شناخته شده در حوزه قرآنی هستند جذب شدند که سهم مازندران در این حوزه 179 مربی بوده است.

وی متذکر شد: وزارت آموزش و پرورش واقف است که قله طلایی سند تحول بنیادین عملیاتی کردن بحث قرآن و اهل‌بیت (ع) است.

بنیادی با اشاره به این‌که هدف ما اجرای دقیق قرآن، عترت و اهل‌بیت (ع) است، تصریح کرد: شیوه نامه‌ای که برای مدارس قرآنی نوشته شده است نسبت به بقیه شیوه نامه‌ها در عرصه تعلیم و تربیت برتری دارد.

وی افزود: تلاش کردیم تا مدارس قرآنی بدون مشکل باشد و هم‌اکنون مدعی هستیم که به جز منابع اعتباری هیچ مشکلی در بحث مدارس قرآنی سطح کشور نداریم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در بحث آموزش مربیان مدارس قرآنی گفت: سال گذشته در بخش نیروی انسانی 18 سر فصل آموزش ضمن خدمت ارائه شد که شش سرفصل آن متعلق به حوزه قرآن است و هم‌اکنون رادیو قرآن آموزش هفت کتاب آموزشی غیر حضوری مدارس قرآنی را شروع کرده است.

این مسئول قله طلایی وزارت آموزش و پرورش را مدارس قرآنی معرفی کرد و اظهار داشت: مدارس قرآنی هم مانند مدارس سمپاد و خاص ورودی خواهد داشت.

بنیادی متذکر شد: پنج هزار مدارس قرآنی افق ما در سال تحصیلی آینده است.

گفتنی است، در پایان این همایش از فرهنگیان و دانش‌آموزان برگزیده قرآنی کشوری و استانی مازندران تجلیل شد.

انتهای‌پیام/86006/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول