اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بابلسر:

سرانه مطالعه کتاب در کشور پایین است / برای کتاب خواندن برنامه نداریم

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بابلسر گفت: شاخص‌های مطالعه کتاب در کشور ما پایین است و برای رفع این نقصان باید همه در کنار هم و به صورت هماهنگ و منسجم عمل کنند.

سرانه مطالعه کتاب در کشور پایین است / برای کتاب خواندن برنامه نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، محمدرضا نادری در جلسه کمیته سند نهضت مطالعه مفید شهرستان بابلسر با تأکید بر اهمیت کتابخوانی و مطالعه مفید افزود: شاخص‌های مطالعه کتاب در کشور ما پایین است و برای رفع این نقصان باید همه در کنار هم و به صورت هماهنگ و منسجم عمل کنند.

وی بر ضرورت تدوین برنامه جامع ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در طول ایام سال تأکید کرد و ادامه داد: از آنجا که بستر رشد و تعالی جامعه بر مبنای آگاهی افراد آن مهیا می‌شود ضرورت دارد رسانه‌های گروهی و خانواده‌ها با سرمایه‌گذاری در این زمینه آینده فرزندان و جامعه خود را تضمین کنند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بابلسر اظهار داشت: نکته اساسی در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوان کردن آحاد جامعه تعریف‌ ساز و کارهایی است که مردم را به کتاب علاقه‌مند کند.

نادری با اشاره به نیاز فضای مطالعاتی شهرستان عنوان کرد: نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه مستلزم بسترسازی برای استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات کتابخانه‌ای است.

وی اظهار داشت: نباید بگوییم که برای کتابخوانی وقت نداریم و باید بگوییم ما برای کتاب خواندن برنامه نداریم چرا که در بسیاری از اوقات می‌توانیم با خواندن چند صفحه‌ای کتاب وقت خود را سپری کنیم در حالی‌که این اوقات را بدون برنامه‌ریزی سپری می‌کنیم.

فرماندار بابلسر تصریح کرد: باید فرهنگ کتابخوانی را در میان اقشار مختلف مردم گسترش داده و ساعت مطالعه مفید را افزایش دهیم چرا که وجود فرهنگ کتاب و کتابخوانی باعث پیشرفت همه جانبه می‌شود.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی بابلسر ادامه داد: ایجاد تحول در حوزه کتاب و فرهنگ کتابخوانی نیازمند تأمین امکانات زیرساختی مناسب در این حوزه است.

وی افزود: باید نیاز به مطالعه در میان مردم ایجاد شود تا آن‌ها به دنبال کتب مورد نیاز خود بروند چرا که بی‌سوادی و کم‌سوادی افراد نارسایی نظام آموزشی، ناکافی بودن کتابخانه‌های مجهز و کتابداران متخصص، تعدد مشاغل و محدودیت ساعات فراغت افراد باعث بی‌علاقه‌ شدن افراد به کتاب، عدم ترویج و گسترش آن شده است.

فرماندار بابلسر اظهار داشت: امروزه‌ با وجود گسترش‌ همه‌جـانبه ‌وسایـل ‌ارتبـاط جمعی‌، کتـاب ‌هنـوز جـایگـاه ‌ویــژه‌ای ‌در دنیای‌ امروز دارد و عمده‌ترین ‌وسیله ‌تعلیم ‌و تربیت‌ به‌‌شمار می‌رود.

انتهای‌پیام/86018/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول