اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارائه تصویر صحیح از سعادت در حوزه دین و روانشناسی

کتاب «سعادت و شادکامی از دیدگاه اسلام» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «سعادت و شادکامی از دیدگاه اسلام» به منظور ارائه تصویر صحیحی از سعادت در حوزه دین و روانشناسی به همت انتشارات مؤسسه دارالحدیث منتشر شد.

کتاب «سعادت و شادکامی از دیدگاه اسلام» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب سعادت و شادکامی از دیدگاه اسلام از فصل‌هایی با عناوین «سعادت و مفاهیم مرتبط در لغت»، «سعادت در قرآن و حدیث»، «تفاوت سعادت دنیوی با دنیاگرایی»، «سعادت در روانشناسی»، «شادکامی، بهزیستی ذهنی(فاعلی)» و «دانش شادی» تشکیل شده است.

معنای برکت، خیر، سرور، شقاوت، سعادت و عوامل سعادت، سعادت اخروی، ایمان، حوزه شناخت، رفتار، عاطفه، لذت و هیجانات مثبت، ارتباطات اجتماعی و خلق مثبت از جمله عناوین مباحثی است که زیرمجموعه فصل‌های این کتاب مطرح شده است.

گروه روانشناسی اسلامی دارالحدیث رسالت خود را بر استخراج، طبقه‌بندی، تحلیل و تبیین روانشناختی مفاهیم و آموزه‌های اسلامی قرار داده و خوشبختانه با ظهور روانشناسان مثبت‌گرا، فضای بهتری برای اینگونه پژوهش‌ها به وجود آمده است.

کتاب سعادت و شادکامی از دیدگاه اسلام پژوهشی تازه از گروه روانشناسی اسلامی پژوهشکده اخلاق و علوم رفتاری دارالحدیث بوده که توسط حمزه عبدی و زیر نظر عباس پسندیده به رشته تحریر درآمده است.

هدف این کتاب بررسی مفهوم سعادت و ارائه تصویر صحیح و مناسبی از آن و همچنین مقایسه آن در دو حوزه دین و روانشناسی است.

نویسنده معتقد است سعادت جزء مسائل کلیدی و مهم هر انسان به شمار می‌رود و هر کس به صورت فطری به دنبال آن است؛ اسلام یک دین جامع است این پرسش را بی‌پاسخ نگذاشته و مطالبی را در این مسیر بیان کرده است.

در بخش پایانی کتاب تلاش می‌شود تا تعارض یا عدم تعارض مفهوم سعادت در اسلام و مفهوم شادکامی در روانشناسی مقایسه شوند و امکان استفاده از مباحث شادکامی روانشناختی در مسیر سعادت اخروی مطرح شود.

کتاب سعادت و شادکامی از دیدگاه اسلام در 112 صفحه تألیف شده و با شمارگان هزار نسخه و قیمت 4 هزار تومان زمستان 91 از سوی انتشارات دارالحدیث منتشر می‌شود.

علاقمندان برای تهیه این کتاب و دیگر آثار دارالحدیث می‌توانند به نمایشگاه دایمی علوم حدیث به نشانی قم، میدان شهدا، خیابان معلم، پلاک 125 مراجعه کنند.

انتهای پیام/78003/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول