اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف جیرفت:

سند 149 هزار مترمربع از اراضی موقوفه جیرفت صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: سند 149 هزار و 163 متر مربع از اراضی موقوفه سلطان سیداحمد ساردوئیه به ارزش تقریبی 5 میلیارد ریال صادر شد.

سند 149 هزار مترمربع از اراضی موقوفه جیرفت صادر شد

مهدی شریف امروز در حاشیه برگزاری همایش یاوران وقف در جیرفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: همزمان با هفته وقف 149 هزار و 163 متر مربع از اراضی موقوفه سلطان سیداحمد ساردوئیه واقع در «سرزه» به ارزش تقریبی 5 میلیارد ریال صادر شد.

وی افزود: «سرزه» از رقبات مهمی است که در مرکز بخش ساردوئیه قرار دارد و اداراتی چون بخشداری، آموزش و پرورش، پست، مخابرات و دادگستری این شهر در این زمین احداث شده است که با تلاش‌های انجام شده سند این رقبه با همکاری کارشناسان ثبت اسناد و املاک شهرستان صادر و تسلیم اداره اوقاف شد.

شریف با بیان اینکه 25 موقوفه منفعتی (درآمدزا) و 439 موقوفه انتفاعی در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد وجود دارد، تصریح کرد: موقوفات سال جدید 25 مورد است و 990 پرونده اجاره تشکیل شده و 139 مورد تقاضای ثبت شده است.

وی با بیان اینکه 11 مورد اخذ سند شده است، خاطرنشان کرد: 304 دادخواست علیه متصرفان موقوفات در جیرفت و عنبرآباد داده شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت گفت: در جنوب کرمان یک‌هزار و 258 مسجد وجود دارد که از این تعداد یک‌هزار و 155 مسجد، 26 میلیارد و 697 میلیون ریال اعتبار دریافت کردند و 250 خادم مساجد جنوب بیمه شده‌اند.

شریف با بیان اینکه تاکنون 18 هزار و 600 جلد قرآن توسط اوقاف در جنوب توزیع شده است، اذعان داشت: بازسازی بقاع متبرکه سلطان سیداحمد ساردوئیه، سیدعبدالله مردهک، زیارت‌بچه شهرستان قلعه‌گنج، بقعه فضل‌ابن عباس، پنج نفس مقدس، سیدبختیار دلفارد، احداث مجتمع 16 واحدی زوج‌های جوان و... از دیگر اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت است.

انتهای پیام/80002/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول