اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

مدیران اوقاف بر اساس شرع مقدس کار کنند/ آخرت خود را خراب نکنید

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مدیران ادارات اوقاف باید بر اساس احکام اسلام درباره موقوفات رفتار کنند و لغزش در این باره پذیرفته نیست.

مدیران اوقاف بر اساس شرع مقدس کار کنند/ آخرت خود را خراب نکنید

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری ظهر امروز در دیدار مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار داشت: مدیران اوقاف و امور خیریه باید بر اساس احکام و شرع مقدس رفتار کرده و کوتاهی در این باره باعث لغزش است.

وی با اشاره به حساسیت موضوع در این باره افزود: زندگی موقت دنیوی آنقدر ارزش ندارد که انسان به خاطرش آخرت خود را نابود کند و در این باره باید کوشید تا از لغزش‌ها جلوگیری کرد.

*بر اساس نیت واقف عمل شود

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: باید بر اساس نیتی که واقف در هنگام وقف داشته است عمل شود و در این باره بسیار باید دقت نظر داشت تا انحرافی از نیت واقف ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: عمل نکردن بر اساس نیت واقفان به نوعی غصب در اموال بوده و این اقدام حرام شرعی است و عقاب سنگین دارد و باید در این باره بسیار هوشیار بود.

جزایری افزود: اوقاف نباید گمان کند زمانی که واقف چیزی را وقف کرد، دیگر صاحب آن است که این تفکر کاملا اشتباه و غیرمعقول بوده و باید این دید در صورت وجود اصلاح شود.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی اوقاف نام خوبی در جامعه دارد ولی در دوران رضاشاه اوقاف و اراضی و همه چیز وقفی بر اساس سلایق، به نام افراد سند زده می‌شد و این امر باعث بروز مشکلاتی اساسی شده بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به نام خوب اوقاف در جامعه خاطر نشان کرد: به این دلیل باید از نام خوب در این باره استفاده و مردم را برای توسعه بقاع و موقوفات تشویق کرد.

وی افزود: در شرایط کنونی سرعت عمل در ساخت و ساز علی‌ابن مهزیار اهوازی خوب ارزیابی شده و به این دلیل باید همین سرعت عمل تا پایان این پروژه ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/72006/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول