اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان اردبیل خبر داد

صدور 7 حکم قضایی به نفع موقوفات اردبیل / نمایندگی اوقاف در شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت:‌ از ابتدای امسال تاکنون با رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی در محاکم قضایی در هفت مورد به نفع موقوفات حکم صادر شده است.

صدور 7 حکم قضایی به نفع موقوفات اردبیل / نمایندگی اوقاف در شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری صبح امروز در همایش یاوران وقف در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت: یکی از وظایف اداره کل اوقاف و امور خیریه بحث دعاوی و تشکیل پرونده‌های حقوقی علیه متصرفان موقوفات و تعرض‌کنندگان به این بخش است که در این زمینه در محاکم قضایی احکام صادر شده با رعایت عدالت اغلب له این اداره کل است.

وی از ایجاد و راه‌اندازی دفاتر نمایندگی اوقاف در شهرستان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون در شهرستان‌های اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر ادارات اوقاف شکل گرفته و مصمم هستیم تا پایان امسال در تمامی شهرستان‌های استان دفاتر نمایندگی خودمان را راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به قدیمی بودن ساختار اوقاف و امور خیریه و ثابت ماندن 20 ساله قوانین و چارت سازمانی در این مجموعه ابراز داشت: با نگاه تعاملی و عنایت دولت خدمتگزار و شخص رئیس جمهور چارت اداره کل اوقاف ارتقا و توسعه یافته و مجوز تاسیس و راه‌اندازی دفاتر نمایندگی در شهرستان‌ها صادر شده است.

مشهوری‌نظری گفت: اولین دفتر در شهرستان گرمی با حمایت فرمانداران و دیگر عوامل دخیل در این حوزه راه‌اندازی شده و در سایر شهرستان‌ها نیز به شرط آن که فرمانداری‌ها مکان مناسب و امکانات مورد نیاز را در اختیار ما قرار دهند دفاتر نمایندگی اوقاف را راه‌اندازی می‌کنیم.

این مسئول هدف اصلی از این حرکت مثبت را کاهش تصدی‌گری در مرکز استان و حل مشکل هیئت امنای مراجعه‌کننده از شهرستان‌ها به مرکز استان اعلام کرد و افزود: ما در این زمینه سعی می‌کنیم تا نیازهای شهرستان‌ها را در همان محل پاسخگو باشیم تا نیازی به مراجعات به مرکز استان وجود نداشته باشد.

ترویج فرهنگ وقف جامعه را با‌نشاط می‌کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از وقف به عنوان باقیات الصالحات یاد کرد و بیان داشت: یکی از مهمترین وظایف اوقاف و امور خیریه شناسایی و احیای موقوفات است که اکثر موسسات خیریه و نهادهای عام‌المنفعه در دنیا سعی می‌کنند به عنوان جانشین عمل وقف در ایران در یک حس نوع‌دوستی و محبت به هم نوع اعمال نیک و خیر‌خواهانه را به سرمنزل مقصود برسانند.

مشهوری‌نظری تصریح کرد: این کارهای نیک و خداپسندانه در قالب اموال، امکانات، دستگیری از فقرا و نیازمندان، وقت گذاشتن برای امور نیک و بر جا گذاشتن یک سنت حسنه است که می‌تواند پایدار و ماندگار بوده و نیات واقفان را به سرانجام برساند.

انتهای پیام/62001/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول