اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

اوقاف از سیستمی‌ترین دستگاه‌های اجرایی است‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ وقف، برگزاری هم‌اندیشی وقف و رسانه را نخستین گام در این عرصه دانست.

اوقاف از سیستمی‌ترین دستگاه‌های اجرایی است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شوزب شیری عصر امروز در هم‌اندیشی وقف و رسانه که هم‌زمان با هفته وقف با حضور مدیران رسانه‌ها در قم برگزار شد، به تشریح وضعیت وقف و موقوفات در قم پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر 14 هزار موقوفه و رقبه در قم وجود دارد که در این موقوفه‌ها زمینه اشتغال برای بیش از 10 هزار نفر فراهم شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یک سوم موقوفات در قم مربوط به بانوان واقف است بیان کرد: در ایام محرم و صفر 5 هزار جلسه مذهبی به وسیله موقوفاتی برگزارشده است که واقفان آنها هیچ کدام در این دنیا نیستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به ضرورت عملی کردن نیات واقفان افزود: ما در اداره کل اوقاف و امور خیریه با جدیت به دنبال این هستیم که نیات واقفان را جامه عمل بپوشانیم.

وی در ادامه با اشاره به سیستم مدیریت موقوفات اظهار کرد: در گذشته اوقاف سنتی‌ترین دستگاه به شمار می‌رفت ولی امروز می‌توان گفت که یکی از سیستمی‌ترین دستگاه‌ها اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

شیری با اشاره به اینکه در استان قم 65 درصد موقوفات به روضه خوانی اختصاص دارد خاطرنشان کرد: باید با مشارکت فعالان عرصه رسانه در شهر قم که دارای ظرفیت غنی فرهنگی و مذهبی است بتوانیم گام‌های بلندی در عرصه شکوفایی فرهنگ وقف برداریم.

وی در ادامه از آغاز عملیات عمرانی و بهسازی در 47 بقعه متبرکه خبر داد و ادامه داد: با استفاده از درآمدهای موقوفات در ماه‌های اخیر توانستیم 300 نفر از مبلغان را به تبلیغ اعزام کرده و دیگر فعالیت‌های فرهنگی را دنبال کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه اوقاف تأمین اجتماعی اسلام است، افزود: یک ریال بودجه دولتی در اختیار نداریم و فقط در زمینه عمران مساجد مقداری بودجه در اختیار ما قرار می‌گیرد ولی با این حال اوقاف و امور خیریه در کشور منشأ خیرات و برکات بسیاری بوده است.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم که با برگزاری هم‌اندیشی وقف و رسانه بتوانیم به راهکارهای جامع و قابل توجهی برای استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف دست یابیم و امیدواریم که رسانه‌ها نیز در این مسیر همراهی لازم را با ما داشته باشند.

انتهای پیام/2258/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول