اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نخستین روز هفته وقف در قم صورت گرفت

دیدار رئیس سازمان اوقاف با مراجع عظام تقلید

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور در قم با علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار رئیس سازمان اوقاف با مراجع عظام تقلید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی امروز همزمان با نخستین روز هفته وقف به همراه هیئتی متشکل از مسئولان این سازمان و مدیران اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم با تعدادی از مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

در نخستین دیدار که با آیت‌الله جعفر سبحانی صورت گرفت، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی با اشاره به سه وظیفه اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه یعنی فعالیت‌های قرآنی، آبادانی بقاع متبرکه و سامان‌دهی موقوفات اظهار کرد: مجموعه اقدامات صورت گرفته سبب آشنایی و علاقه بسیاری از مردم ایران به وقف شده و شاهد این سخن افزایش تعداد موارد وقف در سال‌های اخیر است.

آیت‌الله سبحانی نیز در این دیدار به اهمیت فعالیت در عرصه ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت اشاره کرد و یادآور شد: در کشورهای عربی امور مذهبی با نظارت وزارت اوقاف و امور دینی صورت می‌گیرد و در کشور ما نیز سازمان اوقاف می‌تواند در عرصه قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) فعالیت‌های گسترده‌تری داشته باشد.

وی افزود: عمل کردن به نظرات علما و اساتید حوزوی در خصوص مسائل مرتبط با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور باید مورد توجه مسئولان این سازمان قرار گیرد.

دومین دیدار رئیس سازمان اوقاف با آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی بود. در این دیدار حجت‌الاسلام محمدی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: 21 دانشگاه قرآنی سازمان اوقاف در سراسر کشور پذیرای 3 هزار دانشجوی دختر و پسر در رشته‌های گوناگون هستند.

آیت‌الله علوی ‌گرگانی نیز با تاکید بر اینکه نسل جوان ما امروز تشنه حقیقت هستند یادآور شد: باید معارف ناب اسلامی به جوانان عرضه شود و بهترین محل برای ارائه این معارف بقاع متبرکه و اماکن مذهبی است.

وی یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه کشور را اجرایی کردن نیات واقفان ذکر کرد و ادامه داد: البته در این زمینه سازمان اوقاف و امور خیریه به وظیفه خود به خوبی عمل کرده است.

دیدار با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، مفسر بزرگ قرآن کریم، سومین برنامه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در قم بود.

در این دیدار نیز حجت‌الاسلام علی محمدی طی گزارشی از روند فعالیت‌های این سازمان بیان داشت: احیای موقوفات و فرهنگ وقف در دستور کار قرار داشته و تلاش می‌کنیم در این زمینه از رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع تقلید نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: بیش از 56 درصد درآمد امامزادگان برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه هزینه می‌شود و 20 درصد نیز صرف فعالیت‌های فرهنگی می‌شود و تنها 10 درصد حق تصدی است که آن هم در زمینه برنامه‌ای هزینه می‌شود و بار دیگر به همین اماکن باز می‌گردد.

آیت‌الله جوادی آملی نیز با بیان اینکه روحانیون و حوزه‌های علمیه باید فرهنگ وقف را به خوبی برای مردم تبیین کنند گفت: احیای وقف به معنای تفسیر صحیح آن و گسترش آن است.

وی ادامه داد: مکتب تشیع به برکت ورود امامزادگان و فرزندان اهل بیت(ع) نصیب مردم ایران شد و شهرهای مختلف کشور ما امروز میزبان بقاع متبرکه آن‌هاست و این اماکن باید همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

در انتهای برنامه‌های امروز رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و هیئت همراه در قم، حجت‌الاسلام محمدی به دفتر آیت‌الله نوری همدانی رفت و با این مرجع تقلید نیز دیدار کرد.

انتهای پیام/78004/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول