اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد

شرکت 900 هزار جوان ایرانی در مسابقات قرآن اوقاف

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: افزایش کیفی مسابقات قرآن اوقاف سبب بیشتر شدن تعداد شرکت‌کنندگان تا 900 هزار نفر در سال‌ جاری شده است.

شرکت 900 هزار جوان ایرانی در مسابقات قرآن اوقاف

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در دیدار با مراجع تقلید در قم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه طی سال‌های اخیر ابراز کرد: مجموعه فعالیت‌های انجام شده اعتماد عمومی نسبت به این سازمان را افزایش داده و موارد وقف را از 200 مورد در سال‌های قبل به یک‌هزار و 500 مورد در سال 90 رسانده است.

وی از ثبت 800 مورد وقف طی شش ماهه نخست سال ‌جاری خبر داد و افزود: تاکنون 500 موقوفه نیز در سامانه بانک اطلاعاتی موقوفات کشور ساماندهی شده و تمام امور مربوط به آن‌ها از طریق این سیستم انجام می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: آبادانی بقاع متبرکه امامزادگان از اولویت‌های این سازمان به‌شمار می‌رود و اقداماتی که تاکنون صورت گرفته موجب افزایش سفرهای زیارتی در سطح کشور به 140 میلیون سفر طی سال گذشته شده است.

وی ادامه داد: تعداد زائران نوروزی اماکن متبرکه در سال جاری 55 میلیون نفر زائر بوده و این امر حاکی از رشد چشمگیر سفرهای زیارتی دارد.

محمدی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته توسط سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: در حال حاضر 3 هزار نفر دانشجوی دختر و پسر در 21 دانشگاه قرآنی مشغول به تحصیل در رشته‌های گوناگون هستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری مسابقات قرآنی را در سطح کشور مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: افزایش کیفی این مسابقات سبب بیشتر شدن تعداد شرکت‌کنندگان تا 900 هزار نفر در سال ‌جاری شده و نشانگر علاقه و اشتیاق اقشار مختلف به ویژه نسل جوان به این کتاب آسمانی است.

وی ادامه داد: در مورد بقاع متبرکه نیز 56 درصد درآمد حاصل از موقوفات صرف آبادانی همان اماکن می‌شود و در کنار درصدی که برای امور فرهنگی اختصاص یافته تنها 10 درصد حق تصدی قرار داده شده که آن هم از طریق برنامه‌های خاصی مجدداً صرف همان بقعه‌ها می‌شود.

انتهای پیام/78004/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول