اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل خبر داد

برگزاری دوره آموزشی ورموکمپست برای دهیاران اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از برگزاری دوره آموزشی طرح ورموکمپست برای دهیاران استان اردبیل خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی ورموکمپست برای دهیاران اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان ‌در نشست با دهیاران استان اردبیل اظهار داشت: به همت دفتر امور روستایی استانداری دوره آموزشی طرح ورموکمپست برای دهیاران استان برگزار ‌شد که این طرح شامل تجزیه کودهای حیوانی از طریق کرم خاکی است.

وی تصریح کرد: ‌در این دوره که در استانداری برگزار شد 72 نفر از دهیاران استان شرکت کرده و با آخرین یافته‌های علمی و تحقیقاتی در این زمینه آشنا شدند.

میرجعفریان با اشاره به اهمیت بهداشت محیط و مدیریت پسماندها در روستاها خواستار همکاری تنگاتنگ دهیاران با دستگاه‌های اجرایی در عملیاتی کردن طرح‌های مرتبط با این محورها شد.

این مسئول کنترل ساخت و سازها در داخل و خارج حریم روستاها را از دیگر وظایف مهم دهیاران برشمرد و خاطر نشان کرد: امیدواریم با ارایه تسهیلات مناسب و حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال در روستاها از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: البته در بسیاری از روستاها مهاجرت معکوس به ویژه برای تولیدکنندگان از شهرها به روستاها آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم همین روند با قوت و قدرت و همچنین با یک برنامه‌ریزی درست، صحیح و اصولی ادامه پیدا کند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل به پایین بودن نرخ مهاجرت در استان و شروع برخی طرح‌های توسعه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: آنچه که در این بین یک مسئله راهبردی و اساسی به نظر می‌رسد ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال در مناطق روستایی است.

بهره‌برداری از آبرسانی به 48 روستا

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل آبفای روستایی استان نیز در این نشست از بهره‌برداری آبرسانی به 48 روستا در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: اهالی این 48 روستا از آب شرب سالم و مطمئن بهره‌مند می‌شوند.

پرویز عباسی افزود: برای اجرای این پروژه‌ها 9 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که با بهره‌برداری از آن 23 هزار نفر جمعیت روستایی از آب سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: هم‌‌اکنون برای نخستین بار در استان شبکه فاضلاب روستایی با 18 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در هفت روستای تابعه شهرستان نیر به صورت پایلوت در حال اجرا‌ست.

عباسی از در حال احداث بودن ده‌ها مجتمع بزرگ آبرسانی در مناطق مختلف استان خبر داد و خاطر نشان کرد: ‌امیدواریم هر چه سریع‌تر این مجموعه‌ها تکمیل شده و بستر اشتغال مناسب بهتر از گذشته فراهم آید.

انتهای پیام/62006/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول