اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان:

دهیاران مهمترین عناصر شبکه اعلام وقایع حیاتی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال گلستان گفت: دهیاران مهم‌ترین عناصر شبکه اعلام وقایع حیاتی هستند که در بهبود وضعیت به روزرسانی اطلاعات پایگاه اطلاعات جمعیت کشور و سهولت خدمت‎رسانی به مردم نقش اساسی ایفا می‎کنند.

دهیاران مهمترین عناصر شبکه اعلام وقایع حیاتی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس: سیف‎الله ابوترابی شامگاه شنبه در جمع دهیاران گلستانی با تبریک سوم دی‎ماه روز ملی ثبت‌احوال اظهار داشت: دهیاران مکلف هستند به طور مستمر نسبت به تبلیغ و آگاهی‎بخشی به مردم روستا در زمینه ضرورت اعلام به موقع وقایع حیاتی، تغییر نشانی و ضرورت مراقبت از اسناد هویتی به مردم اطلاع‎رسانی کنند.

وی بر ضرورت اعلام تغییر نشانی به ثبت‌احوال و تعویض کارت شناسایی ملی تاکید کرد و افزود: دهیاران در این زمینه باید به طور مداوم به اهالی روستا اطلاع‎رسانی کنند به ویژه به حضور افرادی که تازه به روستا مهاجرت و در آنجا ساکن شده‎اند ضرورت اعلام موضوع ثبت‌احوال مورد تاکید است.

مدیرکل و دبیر شورای هماهنگی ثبت‌احوال گلستان خاطرنشان کرد: دهیاران پس از اطلاع بروز وقایع ولادت در روستا موضوع را در قالب فرم تصویب شده باید به ثبت‌احوال تحویل دهند.

ابوترابی با تاکید بر اینکه مطابق موازین قانونی اعلام ولادت و وفات به ثبت‌احوال از وظایف دهیاران است ابراز داشت: در اعلام ولادت باید مهلت 15 روزه مورد توجه دهیاران قرار بگیرد همچنین پس از وقوف واقعه فوت نیز دهیاران ضمن هماهنگی با خانه بهداشت حداکثر 10 روز فرصت دارند تا نسبت به تحویل شناسنامه و کارت شناسایی ملی متوفی اقدام کنند.

وی اتقان اسناد هویتی را بسیار بااهمیت خواند و یادآور شد: ایجاد گنجینه اسناد هویتی مفاخر و مشاهیر به منظور حراست و انتقال فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به آیندگان صورت می‎گیرد.

مدیرکل و دبیر شورای هماهنگی ثبت‌احوال گلستان از کارکنان ثبت‌احوال به عنوان مرزبانان مرزهای هویت ایران اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: ثبت یاران باید با احساس وظیفه همیشگی، گام‎های خود را در مشارکت موثر در ارائه خدمات هویتی به مردم محکم‎تر کنند.

انتهای پیام/2307/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول