اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل خبر داد

مختومه شدن 12 هزار پرونده با مصالحه در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل از مختومه شدن 12 هزار و 90 فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف استان اردبیل از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه خبر داد.

مختومه شدن 12 هزار پرونده با مصالحه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامعلی رضایی ظهر امروز در جلسه شورای عالی قضایی استان اردبیل فعالیت واحد ارشاد و معاضدت قضایی را در تمام شهرستان‌ها و دادگستری‌های استان و همچنین دادگاه‌های عمومی و انقلاب یادآور شد و اظهار داشت:‌ از طریق این واحد ارشاد و راهنمایی‌های لازم به مراجعان صورت می‌گیرد و مشاوره‌های رایگان نیز داده می‌شود به طوری که در تمام واحدهای ارشاد و معاضدت سعی شده است از نیروهای زبده و دارای تجربه استفاده شود.

رضایی تاکید کرد: در 9 ماه امسال بیش از 38 هزار و 74 مراجعه به این واحد صورت گرفته که اغلب راهنمایی‌های لازم را به صورت حضوری و تلفنی دریافت کرده‌اند.

وی به عملکرد دفتر حقوق زنان و کودکان دادگستری استان اشاره کرد و گفت:‌ در این زمینه بیش از 20 هزار فقره ارشاد و راهنمایی صورت گرفته تا نسبت به احقاق حق آنها اقدام قانونی صورت گیرد.

رئیس شورای عالی قضایی استان کل ورودی پرونده به شورای حل اختلاف استان را در سال گذشته 54 هزار و 965 فقره اعلام کرد و یادآور شد: بیش از 54 هزار و 921 مورد از این پرونده‌ها مختومه شده که بخش عمده‌ای از آنها با صلح و سازش بسته شده است.

رضایی عنوان کرد:‌ امسال نیز از 50 هزار و 451 پرونده ارجاعی به شورای حل اختلاف 12 هزار و 90 فقره پرونده با مصالحه و سازش در شوراهای حل اختلاف مختومه شده است.

این مسئول اظهار داشت:‌ در بخش حل اختلاف طلاق، احقاق مهریه، نفقه، حضانت فرزند و استرداد جهیزیه بیش از یک هزار و 913 فقره در شورای حل اختلاف با صلح و سازش مختومه شده است.

مقام عالی دستگاه قضایی در استان اردبیل با اشاره به برکات راه‌اندازی شورای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده‌‌ها و پایان بخشی به آنها با صلح و سازش نیز افزود: در کنار این اقدامات ما به صورت ماهانه بازرسی‌های دوره‌ای را در دستور کار قرار دادیم و اکیپ‌های بازرسی‌مان را فعال کردیم تا در این زمینه پالایش لازم در خصوص پرونده‌ها و همچنین صدور احکام قضایی را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضایی در پایان سخنان خود با بیان این که کاهش ورودی پرونده‌ها نسبت به سال‌های گذشته محسوس بوده است،‌ تصریح کرد: ما چهار معاونت قضایی خودمان را موظف کردیم تا ماهانه به صورت مستمر به زیر‌مجموعه‌های خود سرکشی کرده و اقدامات پیشگیرانه را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/62003/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول