اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندهی انتظامی قم:

ارائه خدمات مشاوره رایگان سبب کاهش پرونده‌های قضایی شده است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: ارائه خدمات رایگان و پاسخگویی تلفنی به تمام اقشار جامعه موجب کاهش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی شده است.

ارائه خدمات مشاوره رایگان سبب کاهش پرونده‌های قضایی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، احمد صادقی در خصوص فعالیت مرکز مشاوره معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اظهار کرد: شناسایی ریشه‌ها و زمینه‌های بروز رفتار‌های ناهنجار و بزهکارانه، کاهش مشکلات مردم و حل معضلات در زمان تنش و استرس و ارتقای سطح بهداشت روانی از مهمترین دستاوردهای مرکز مشاوره و دوایر مددکاری پلیس قم بوده است.

وی ادامه داد: اقدامات شاخص در دوایر مددکاری کلانتری‌ها، اجرای برنامه‌های مدون این دوایر در زمینه سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و پاسخگویی به مطالبات مردم در کمترین زمان ممکن موجب کاهش چشمگیری ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی شده است.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: این امر حاصل کار و آموزش منسجم 14 متخصص روانشناس در کلانتری صورت گرفته، به طوری که حاصل کار آنها بررسی حدود شش هزار فقره پرونده در 9 ماهه سال جاری و مصالحه بیش از 70 درصد این پرونده‌ها است.

وی بیان داشت: اداره مشاوره در حال حاضر از مصادیق بارز مراکز فرهنگی و اجتماعی استان محسوب شده و همواره تلاش کرده‌ایم تا این مرکز برای خدمات دهی بهینه تقویت شود؛ بهره مندی از تیم تخصصی 10 نفره کارشناسان ارشد که در 9 ماهه سال 91 به مشکل حدود شش هزار نفر رسیدگی کرده از جمله اقدامات جامعه محور این اداره بوده است.

صادقی گفت: ارائه خدمات رایگان به تمام اقشار جامعه، دسترسی آسان شهروندان، پاسخگویی تلفنی و اورژانسی به شهروندان، ارائه مشاوره حقوقی، مددکاری و روان‌سنجی رایگان در کنار اقدامات مشاوره‌ای سبب موفقیت این مرکز شده است.

انتهای پیام/2258/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول