اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه گذشته رخ داد

تشکیل بیش از 172 هزار پرونده در بخش قضایی اصفهان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان اصفهان از تشکیل 172 هزار و 629 فقره تشکیل پرونده در بخش امور قضایی در انواع جرائم خبر داد و گفت: 107 هزار و 299 فقره پرونده اجرای احکام شده است.

تشکیل بیش از 172 هزار پرونده در بخش قضایی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار عبدالرضا آقاخانی در ادامه پنجمین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران به بخش امور قضایی اشاره و اظهار کرد: در بخش امور قضایی در انواع  جرائم در یک ماه172 هزار و 629 فقره تشکیل پرونده داشتیم، که 107 هزار و 299 فقره پرونده اجرای احکام شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای قانون جدید و قوانین شاهد تأثیرات زیادی در انتظام بخشی در خیابان‌ها بوده‌ایم، افزود: در بخش پلیس راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش 14 درصدی حوادث فوتی در جاده‌های برون شهری و کاهش 20 درصدی تصادفات فوتی درون شهری بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تأکید کرد: در صدد هستیم که به شاخص کاهش 30 درصدی تصادفات منجر به فوت برسیم.

وی گفت: برای رسیدن به مطلوب پلیس دو راه کار افزایش پلیس نامحسوس و پاسگاه‌های پلیس راه را در برنامه کاری خود قرار داده است.

آقاخانی همچنین به اجرای طرح زمستانه توسط پلیس راه اشاره کرد و گفت: در 9 نقطه برف‌گیر استان نیروهای پلیس مستقر هستند.

*13 هزار وسیله نقلیه در ایستگاه‌های پلیس کنترل شدند

وی استقرار و اجرای طرح کنترل سلامت رانندگان و تست سلامت، اجرای طرح کنترل وسایل نقلیه و تجهیزات وسایل فنی و کنترل 13 هزار و 196 وسیله نقلیه در ایستگاه‌ها را از دیگر اقدامات پلیس برشمرد.

فرمانده انتظامی استان  اصفهان در بخش اماکن و نظارت بر صنوف گفت: در اتحادیه و مجمع امور صنفی همکاری خوبی صورت گرفته است که در تعیین صلاحیت، ابطال و کنترل 9 هزار و 790 واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفته است.

*تشکیل 125پرونده برای صنوف متخلف و ابطال 98 پروانه کسب در استان اصفهان

وی ادامه داد: بازدید محسوس از صنوف 3 هزار و 641 مورد و بازدید غیر محسوس تیم ویژه یک هزار و 262 صنف گزارش و 125 مورد پرونده‌ تشکیل شده است.

آقاخانی در مورد نظارت بر رانندگان تاکسیرانی تأکید کرد:  714 نفر صلاحیتشان تأیید شده است.

وی اضافه کرد: همچنین 539 واحد صنفی مختلف در استان پلمپ و نیز 98 پروانه کسب ابطال شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در بخش مسائل اخلاقی و اجتماعی و ناهنجاری‌ها در سطح اجتماع افزود: هشت ایستگاه ثابت و 11 ایستگاه شناور خودروی ارشادی در استان هست که صرفا تذکر ارشادی می‌دهند.

وی گفت: در بخش نظارت همگانی سامانه 197، 6 هزار و 528 تماس با این مرکز در مدت شش ماهه جاری صورت گرفته است.

آقاخانی همچنین در ادامه صحبت‌های خود به تقویت سامانه 197 و افزایش مراکز مشاوره‌ای در رده‌های انتظامی خبر داد.

*76 درصد پرونده‌ها مصالحه شده است

وی با بیان اینکه در کل 14 هزار و 789 مورد مراجعه به مراکز مشاوره‌ای داشته‌ایم، گفت: امسال در شش ماه نخست، 6 هزار 253 مورد را مشاوره و نیز 8 هزار و 536 مورد به مددکاری مراجعه کرده‌اند که 76 درصد از پرونده‌ها مصالحه و پرونده سازی نشده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در بخش آموزش همگانی افزود: در ماه گذشته از 50 مسجد بازدید، 85 جلسه برای کارکنان دولت و بازدید به 320 مدرسه و نیز مرکز علمی و پژوهشی و دانشگاه‌ها داشته‌ایم که‌ حاصل آن استقرار دفتر پژوهش در دانشگاه اصفهان و ارتباطات با اساتید دانشگاهی و معرفی رتبه نخست مقالات در ناجا کشور بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش کاهش جرائم شاهد 4 درصد کاهش جرائم هستیم، افزود: در کشفیات سرقت 39 درصد افزایش و 6 درصد دستگیری سارق داشته‌ایم که در کل می‌توان گفت؛دستگیری مجرمان در کل جرائم 2 درصد افزایش در ماه گذشته داشته است.

انتهای پیام/63012/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول