اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف پیشگیری از وقوع جرم

ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری آبیک فعال شد

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک گفت: ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری این شهرستان با هدف پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جرایم فعالیت خود را آغاز کرده است.

ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری آبیک فعال شد

سید اسلام ظهرابی اصل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک، کار ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی را در سه محور همکاری‌های انتظامی، همکاری‌های قضایی و همکاری‌های اجتماعی ذکر کرد و اظهار داشت: در زمینه همکاری‌های اجتماعی به این دلیل نیازمندیم که افراد ذیصلاح، دارای نفوذ و وجهه اجتماعی مثبت بتوانند در زمینه آسیب‌های اجتماعی در سطح محله، قبیله و سطح روستاها و شهرها در راستای تحقق اهداف ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک گام‌های موثری بردارند.

وی افزود: ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی با همکاری رئیس دادگستری شهرستان آبیک و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان با هدف پیشگیری از وقوع جرم به طور علمی و عملی، اختیارات تام به ستاد داده است که هدف تنها ارائه آمار و ارقام نیست بلکه نتیجه و خروجی کار ستاد به طور جدی در دستور کار مسئولان قضایی قرار دارد تا افراد پیش از گام نهادن به محیط دادگستری و دادسرا و نیز تشکیل پرونده، در محیط اجتماعی جرایم خنثی شده و از وقوع جرم جلوگیری شده باشد.

این مسئول با تأکید بر مشارکت و همکاری مردم به ویژه خانواده‌ها در پیشبرد اهداف ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی خاطرنشان کرد: ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک در قالب نصب بنر، بروشورهای پیشگیرانه تبلیغاتی بین عموم مردم، برگزاری همایش‌های مختلف با محوریت پیشگیری از وقوع جرم برای طیف‌های مختلف شهرستان آبیک، ساخت فیلم‌های مستند و عبرت آموز و توزیع آن در بین مردم اقدامات و برنامه‌هایی را در دستور کار دارد.

ظهرابی اصل خاطرنشان کرد: فرم‌های نظرسنجی را در بین عموم مردم توزیع کرده‌ایم تا نظرات خود را راجع به جرایم عمده در سطح شهرستان آبیک ارائه کنند و با ارائه دیدگاه‌های انتظامی و وضعی و قضایی در زمینه ورودی‌های جرایم و تشکیل پرونده امسال را در مقایسه با سال آینده مورد سنجش و ارزیابی قرار دهیم تا انواع جرایم موجود در شهرستان استخراج شده و نسبت به وقوع آن و پیشگیری از آن تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی افزود: در نظر داریم هسته‌های تخصصی مختلفی را از بین فرهنگیان، پزشکان، مهندسان و اصناف و قشرهای مختلف را در ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی داشته باشیم تا بتوانیم گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

مسئول ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک، تشکیل هسته‌های تخصصی در محلات جرم‌خیز با حضور اعضای به کار گرفته شده و آموزش دیده از سوی کارشناسان حقوقی و پزشکی را گام نخست کار این ستاد بیان کرد و گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در قالب «تذکر لسانی» در سطح اجتماع و شناسایی جرایم، مجرمان و معرفی آنان به تشکیلات دستگاه قضایی از دیگر گام‌های ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی است.

ظهرابی اصل اضافه کرد: در کلاس‌های امر به معروف و نهی از منکر 10 درس به اعضای به کار گرفته شده تدریس خواهد شد.

وی ادامه داد: ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک با آغاز فعالیت خود در صدد است با کمک مردم، اعضای به کار گمارده شده و کارشناسان متعدد در زمینه‌های حقوقی، روانشناسی، علوم اجتماعی محیط را برای مجرمان ناامن کنند.

همجواری آبیک با تهران و البرز آمار جرایم را افزایش داده است

مسئول ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک در ادامه گفت‌وگو بیکاری و مشکلات اقتصادی را مهم‌ترین دلیل ارتکاب جرم در این شهرستان ذکر کرد و اظهار داشت: به دلیل قرار گرفتن شهرستان آبیک در حاشیه استان قزوین و آخرین نقطه استان، همجواری شهرستان آبیک با استان‌های تهران و البرز، وجود دانشگاه‌های متعدد و وجود دانشجویان غیر بومی و ساکن البرز و تهران سبب شده است که میزان جرایم در این شهرستان افزایش یابد و حتی به دلیل ورود افراد غیر بومی به شهرستان به دلیل اشتغال در شهرک‌های صنعتی و کارخانجات جرایم ناشناخته‌ای در شهرستان آبیک صورت می‌پذیرد و به استان قزوین و شهرستان‌های تابعه تسری می‌یابد.

ظهرابی اصل بیان داشت: شهرستان آبیک علی‌رغم کوچک بودن به دلیل موقعیت سوق الجیشی حساسی که دارد جرایم آن به چشم می‌آید گرچه دروازه ورود استان قزوین و شاهراه چند استان کشور می‌باشد.

انتهای پیام/77006/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول