اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته وقف انجام شد

افتتاح 16 واحد موقوفه خادم‌الوطن اردبیلی

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته وقف 16 واحد موقوفه حاج علی خادم‌الوطن اردبیلی به بهره‌برداری رسید تا نیات واقف برآورده شود.

افتتاح 16 واحد موقوفه خادم‌الوطن اردبیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز برگزار شد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از پروژه 16 واحدی موقوفه خادم‌الوطن اردبیلی که در زمینی به مساحت 2 هزار و 640 متر مربع احداث شده و واقع در شهرک دادگستری است، بهره‌برداری شد تا نیات واقف به معنای واقعی عملی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در این مراسم گفت: ما عمل به نیات واقفان را امری واجب و قابل اجرا برای خود می‌دانیم و معتقدیم موقوفات باید براساس نیات واقفان اداره شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری افزود: این موقوفه توسط بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور احداث شده که شامل چهار بلوک 16 واحدی است که سه واحد آن تاکنون واگذار شده و 13 واحد دیگر آن نیز در حال واگذاری است.

وی با یادآوری اینکه ضرورت دارد نسبت به احیای موقوفات، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اقدامات لازم و اساسی صورت بگیرد، تصریح کرد: آنچه که در این بین مهم و اساسی به نظر می‌رسد توجه به بهترین سرمایه‌هایی است که می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف خیرخواهانه یاری کرده و نسبت به فعال کردن آن آثار مثبت بر جای بگذارد.

مشهوری در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: 41 مسجد از محل موقوفات اردبیل تجهیز شدند به طوریکه در سال‌جاری این مساجد از محل درآمد موقوفات استان و همچنین نذور مردمی تجهیز و توسعه یافته‌اند.

این مسئول بیان کرد: در سال‌جاری 200 مسجد از محل کمک‌های دولتی و حدود 40 مسجد نیز از محل نیات واقفان نوسازی و تجهیز شده‌ است.

وی اضافه کرد: این کمک‌ها می‌تواند بخشی از نیازمندی‌های مساجد در توسعه و تجهیز را تأمین کند و زمینه توسعه فعالیت‌های دینی را که از اهداف اوقاف است، فراهم آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از جمله اقدامات خیریه صورت گرفته اوقاف در سال‌جاری را توزیع 600 بسته جیره خشک اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 6 هزار و 800 نفر از محل نیات واقفان اطعام شده و از همین راه به 10 نفر بیمار صعب‌العلاج نیز کمک شده است.

وی با یادآوری اینکه حدود 200 مستمند نیز از کمک‌های محل درآمدی موقوفات یاری شدند، گفت: ما به خیرین توصیه می‌کنیم به مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی بیشتر دقت کنند چرا که امروز کشورمان بیش از هر زمان دیگر مورد هجمه برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی است و ضرورت دارد در این زمینه اقدامات اساسی صورت بگیرد.

مشهوری همچنین از ثبت 11 موقوفه جدید و سه مورد موقوفه در شهر اردبیل خبر داد و افزود: همچنان انتظار می‌رود امر وقف و توسعه آن مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

ثبت 110 موقوفه در مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اوقاف و امور خیریه مشگین‌شهر نیز در مراسم گرامیداشت هفته وقف گفت: تعداد موقوفات این شهرستان 110 موقوفه و 190 رقبه است.

حجت‌الاسلام سلمان صحت‌مند با یادآوری اینکه از 10 موقوفه جدید احصا شده سه موقوفه به تعداد موقوفات افزوده شده است، تصریح کرد: این موقوفات شامل زمین زراعی و مغازه است که از سوی واقفان برای کارهای عام‌المنفعه با نیات مختلف وقف شده است.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان مشگین با درآمد سالیانه 2 میلیارد ریال از محل موقوفات و نذورات امامزاده‌ها دومین شهرستان استان اردبیل است.

صحت‌مند از اختصاص 2 میلیارد ریال برای تجهیز مساجد این شهرستان خبر داد و از برگزاری مسابقات مختلف قرآنی با شرکت بالغ بر 450 نفر در سال‌جاری خبر داد.

انتهای پیام/62006/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول