اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا خبر داد

رشد 179 درصدی درآمد موقوفه‌های صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا از رشد 179 درصدی درآمد موقوفه‌های این شهرستان در سال جاری خبر داد.

رشد 179 درصدی درآمد موقوفه‌های صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، عزیز خادم‌شریف عصر شنبه در جمع مسئولان و مدیران این شهرستان به مناسبت هفته وقف، موقوفه را یکی از دارایی‌های بزرگ و ارزشمند سازمان اوقاف برای محرومیت‌زدایی و کمک به محرومان خواند و اظهار کرد: با احیای موقوفه‌ها و درآمد آن در کشور بسیاری از محرومیت‌ها در قالب تعاون و همکاری برطرف می‌شود.

وی با اشاره بر اینکه هر یک از موقوفه‌ها ماهیت و نیت خاصی را به دنبال دارند، افزود: موقوفه‌های کشور باید به صورت کامل در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار گیرد تا تاثیر واقعی آن در جامعه نهادینه شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با اشاره به میزان اراضی و املاک وقفی در این شهرستان، عنوان کرد: بالغ بر یک‌هزار هکتار اراضی و املاک موقوفه در صومعه‌سرا وجود دارد.

به گفته وی، این میزان املاک و اراضی موقوفه در صومعه‌سرا دارای بیش از یک‌هزار نفر مستأجر بوده که درآمدهای آن صرف نیاز افراد مستحق و نیازمند می‌شود.

خادم‌شریف، از رشد 179 درصدی درآمد موقوفه‌های صومعه‌سرا در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و یادآور شد: این رشد درآمدها مرهون توجه مردم به امر وقف و کمک آنها به افراد بی‌بضاعت است.

این مسئول با بیان اینکه امسال حوزه درآمدی بقاع متبرکه صومعه‌سرا نیز رشد قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: امسال بالغ بر 45 درصد از درآمدهای بقاع متبرکه صومعه‌سرا افزایش یافته است.

وی، سازمان اوقاف و امور خیریه را در هفت سال اخیر دارای برنامه‌های مدون و کاربردی دانست و یادآور شد: طبق این برنامه‌ریزی‌های مدون، تمام درآمدهای حاصل از بقاع متبرکه و موقوفه‌ها به صورت درصدی در حوزه‌های مختلف هزینه می‌شود.

خادم‌شریف، با اشاره به ساخت شش پروژه عمرانی در صومعه‌سرا بیان داشت: اکنون شش بقعه متبرکه صومعه‌سرا با مشارکت مالی مردم و دولت در حال نوسازی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا اضافه کرد: شش بقعه مذکور صومعه‌سرا بین 20 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی، انجام فعالیت‌های فرهنگی را وظیفه سوم سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و گفت: طرح‌های آرامش بهاری، اوقات فراغت و برپایی کلاس‌های قرآنی در قالب حفظ و قرائت در مساجد و بقاع متبرکه از جمله فعالیت‌های مشمول در حوزه فرهنگی وظایف اوقاف و امور خیریه است.

این مسئول به کمک‌های مردمی برای ساخت و نوسازی بقاع متبرکه و اجرای برنامه‌های فرهنگی در صومعه‌سرا اشاره کرد و متذکر شد: امسال بالغ بر 500 میلیون تومان کمک مالی از طرف مردم صومعه‌سرا جمع‌آوری شده است.

خادم‌شریف با اشاره به اینکه در صورت ارائه خدمات شایسته مسئولان در جامعه، مردم نیز قدردان و پاسخگوی خوبی هستند، اذعان داشت: توجه و همکاری مردم همواره در پیشبرد اهداف و ارائه خدمات اجرایی مؤثر بوده است.

انتهای پیام/84003/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول