اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف شوشتر:

درآمد موقوفات هزینه عمرانی همان موقوفه را تامین می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف شوشتر گفت: درآمد موقوفات هزینه عمرانی همان موقوفه را تامین می‌کند و به این دلیل مردم نگران نحوه هزینه‌های موقوفات نباشند.

درآمد موقوفات هزینه عمرانی همان موقوفه را تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌الاسلام راشد پورحمیدی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران شهرستان شوشتر اظهار داشت: درآمد‌های موقوفات در همان موقوفه به عنوان فعالیت‌های عمرانی و ماندگار هزینه می‌شود و هیچ تصرفی در درآمدها انجام نمی‌شود.

وی افزود: در بسیاری از موقوفات شهرستان شوشتر در حال فعالیت عمرانی هستیم، افزود: در فعالیت‌های عمرانی هزینه‌های جاری و تامین مصالح با درآمدهای موقوفه است که در اینباره با دقت نظر فعالیت می‌کنیم.

*بهره‌برداری از سالن اجتماعات مقام صاحب‌الزمان(عج)

یکی از موقوفه‌های شاخص شهرستان شوشتر مقام صاحب‌الزمان(عج) شوشتر است که زائران فراوانی را از سراسر خوزستان در خود می‌پذیرد و پورحمیدی درباره سامان‌دهی این موقوفه افزود: در شرایط کنونی برای سامان‌دهی این موقوفه در حال تلاش هستیم و سالن اجتماعات و مراسمات این موقوفه نیز در اسرع وقت و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر این سالن بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال اتمام مراحل کاشی‌کاری و آماده‌سازی برای ساخت است که در اسرع وقت در صورت اتمام این مراحل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: محوطه این مقام متبرک در آینده نزدیک طبق طرح مصوب یکسان‌سازی می‌شود و قرار است قبور متحد‌الشکلی در این صحن و سرا استفاده شود تا تردد در این صحن با سهولت انجام شود.

*امامزاده عبدالله شوشتر در حال مرمت است

رئیس اداره اوقاف شوشتر اظهار داشت: امامزاده عبدالله شوشتر در شرایط کنونی در وضعیت بدی از نظر معماری قرار دارد و برای بهبود شرایط این مقبره در حال تلاش هستیم.

وی افزود: مرمت این مقبره از هفته‌های گذشته آغاز شده است و هزینه‌های این مرمت را اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان شوشتر تامین کرده است.

پورحمیدی با اشاره به اینکه همه این فعالیت‌های عمرانی بر اساس نقشه‌های میراث فرهنگی انجام می‌شود، تاکید کرد: همه فعالیت‌های عمرانی در مقام‌های متبرک در این شهرستان تنها در راستای نقشه‌ها و طرح‌های تهیه شده از سوی میراث فرهنگی است و به این دلیل در حال پیشنهاد دیگر مقام‌ها و امامزادگان متبرک برای مرمت هستیم.

*ساماندهی موقوفه خضر نبی(ص)

رئیس اداره اوقاف شوشتر اظهار داشت: موقوفه خضر نبی(ص) بیش از 50 باب منزل مسکونی دارد که در شرایط کنونی همگی در تصرف مردم هستند و برای رفع تصرف و پرداخت هزینه از سوی مردم اقدام شده است.

پورحمیدی تاکید کرد: در شرایط کنونی همه مسائل حقوقی این موقوفه انجام شده است و مردم باید برای زمین در اختیار گذاشته شده موقوفه برای ساخت منزل ماهانه به اوقاف هزینه‌هایی پرداخت کنند.

وی افزود: در شرایط کنونی مشکل مردم در این منطقه برای دریافت سند اعیانی حل شده است ولی به دلیل اینکه همه این 50 منزل مسکونی در یک پلاک قرار دارد باید همه این پلاک به صورت یک‌جا برای دریافت سند به اداره ثبت معرفی شود.

انتهای پیام/72006/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول