اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه خلخال:

85 موقوفه متصرفی در شهرستان خلخال ثبت شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلخال از ثبت 85 موقوفه با 300 رقبه در خلخال خبر داد.

85 موقوفه متصرفی در شهرستان خلخال ثبت شده است

 حجت‌الاسلام احمد علی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: در شهرستان خلخال هم اکنون 85 موقوفه با 300 رقبه وجود دارد که دو موقوفه غیر متصرفی نیز با 24 رقبه ثبت شده است.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های عمده اوقاف در زمینه اداره امور موقوفات، اماکن مذهبی و مساجد، امور گورستان‌های متروکه فاقد متولی، انتخاب هیئت امنای اماکن و مساجد است که از سال 88 برنامه ‌محوری تکمیل اطلاعات موقوفات و پایه اطلاعات مساجد و اماکن متبرکه در سامانه اداره اوقاف ثبت و قابل رصد از طریق استان و کشور است.

علی‌نسب خاطر نشان کرد: حمایت از مساجد و کمک به آنها در برنامه اداره اوقاف بوده و نسبت به اعتبارات به این مساجد کمک شده که در سال 90 بالغ بر 250 میلیون تومان و امسال نیز 180 میلیون تومان مساعدت مالی به مساجد انجام شده است.

این مسئول اضافه کرد: در سال 91 بیش از هفت مورد وقف جدید در شهرستان خلخال انجام شده است که در طول سال برنامه‌های متنوعی از جمله اجرای طرح آرامش بهاری، ویژه‌ برنامه سوگواری یاس نبوی، طرح نشاط معنوی، طرح ضیافت الهی، جشن ولایت علوی (کمال دین نبوی) و راه‌اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی اجرا شده است.

علی‌نسب بیان کرد: امسال سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم تخصصی و اعزام منتخبان به مرکز استان در شهرهای هشجین و سایر مراکز انجام شده که شهرستان خلخال میزبان محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری و میزبانی مبلغان قرآنی از شهر قم بود.

رئیس اوقاف و امور خیریه خلخال در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هزینه‌های اجرای نیات واقفان از محل عواید موقوفات در بخش‌های اطعام، احسان، تعزیه‌داری، تعمیر مساجد با اعتبار بالغ بر 210 میلیون ریال انجام شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: عملیات بازسازی، تعمیر، کاشی‌کاری، نماکاری، محوطه‌سازی، تکمیل مسجد و بهسازی و نصب ضریح در 9 امامزاده شهرستان خلخال انجام شده که بالغ بر یک میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی و کمک دولت انجام شده است که توجه مسئولان شهرستانی، استانی و همت مردم را می‌طلبد.

انتهای پیام/62008/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول