اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف ملایر:

130 موقوفه ملایر درآمدزایی چندانی نداشته‌ است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: از تعداد 160 موقوفه ملایر بیش از 130 موقوفه درآمدزایی نداشته و یا درآمد آنها بسیار ناچیز است.

130 موقوفه ملایر درآمدزایی چندانی نداشته‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی «وقف، توسعه، احسان ماندگار» با حضور اساتید و کارکنان دانشکده علوم قرآنی ملایر اظهار داشت: شهرستان ملایر با داشتن 160 موقوفه و 63 درصد از اراضی موقوفی در کشور از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به فرهنگ غنی وقف در آیات و روایات اسلامی گفت: این فرهنگ یکی از دستورات سفارش شده اسلام است و واقفان ما نیز با تاسی از ائمه اطهار نسبت به وقف اموال خود در راستای خدمت‌رسانی به جامعه اقدام کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از وجود 52 بقعه و 27 هزار رقبه در ملایر خبر داد و گفت: وظیفه اداره اوقاف و امور خیریه تولیت و مدیریت بقاع متبرکه و موقوفات شهرستان است که در این راستا تاکنون اقدامات خوبی با توجه به نیت واقفان انجام شده است.

وی با بیان اینکه از تعداد 160 موقوفه ملایر بیش از 130 موقوفه درآمدزایی نداشته و یا درآمد آنها بسیار ناچیز است، تصریح کرد: مهم‌ترین موقوفات درآمدزای ملایر موقوفات شادروان مرحوم سیف‌الدوله، شیخ‌الملوکی، طیبه آقاکیانی و سکینه سهرابی و بقاع شاخص ملایر نیز تکیه ابوالفضل (ع)، امامزاده عبدالله و امامزاده ابراهیم طجر سامن است.

زین‌العابدینی با بیان اینکه ثمرات وقف در ملایر روز به روز بیشتر می‌شود، اظهار داشت: ساخت استخر سیف‌الدوله، فروشگاه زنجیره‌ای رفاه، پروژه‌های عمرانی، خوابگاه‌های دانشجویی، مراکز آموزشی، مراکز درمانی و ساخت دانشکده علوم قرآنی از مهم‌ترین ثمرات وقف در ملایر بوده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر همه فضاهای بهداشتی، دانشگاه‌ها، 84 مدرسه و بسیاری از ادارات و نهادهای ملایر جزء موقوفات هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از وقف سه موقوفه جدید در سال جاری به موقوفات ملایر خبر داد و گفت: از این تعداد، دو موقوفه در شهر ازندریان و یک موقوفه در شهر ملایر است.

وی این موقوفات را در شهر ازندریان شامل یک باب مغازه به متراژ 15 متر مربع برای برگزاری مراسم نماز جمعه در شهر ازندریان به ارزش 900 میلیون ریال دانست و اظهار داشت: این یک قطعه زمین به مساحت 4 هزار متر مربع و به ارزش یک  میلیارد و 200 میلیون ریال نیز طبق نیت واقف برای ساخت حوزه علمیه شهر ازندریان عنوان کرد.

زین‌العابدینی بیان کرد: همچنین طبق نیت یکی دیگر از واقفان شهر ملایر، یک قطعه زمین برای پرداخت هزینه تحصیل افراد بی‌بضاعت و تهیه جهیزیه در این شهر در سال جاری وقف شده است.

وی هزینه‌کرد بقاع متبرکه را در 9 ماهه سال جاری 160 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در این مدت کل هزینه‌کرد موقوفات ملایر 2 میلیارد و 570 میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/89013/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول