اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه:

ارومیه 200 موقوفه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه گفت: ارومیه حدود 200 موقوفه دارد به طوری که باید برای نهادینه شدن فرهنگ وقف تلاش شود.

ارومیه 200 موقوفه دارد

حجت‌الاسلام سیف‌الله رستملو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه فرا رسیدن هفته وقف را تبریک گفت و اظهار داشت: در ارومیه حدود 200 موقوفه وجود دارد به طوری که برای نهادینه شدن فرهنگ وقف رسانه‌های جمعی باید بیشتر از گذشته تلاش کنند تا به این ترتیب اقشار مختلف جامعه در این سمت‌و‌سو گام بردارند.

وی با بیان اینکه در این شهرستان 7 هزار و 700 رقبه وجود دارد، افزود: پیامبر اسلام (ص) به موضوع وقف توجه ویژه‌ای داشته و در این ارتباط مسلمانان را به طور مرتب توصیه کرده‌‌اند همچنین در قرآن کریم نیز به مسئله وقف توجه ویژه شده و به آن پرداخته شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه به وجود قوانین و ضوابط در ارتباط با وقف اشاره کرد و افزود: هیچ کس نمی‌تواند نسبت به مال موقوفه مالکیت پیدا کرده و صاحب آن شود به طوری که عین و مال وقف قابل فروش و بخشش نیست و نمی‌توان آن را به کسی هدیه کرد بلکه مال موقوفه باید باقی بماند.

رستملو با اشاره به اینکه مال موقوفه فقط در راهی که واقف نیت می‌کند باید هزینه شده و به کار گرفته شود، خاطر نشان کرد: در این ارتباط ضوابط مختلفی وجود دارد که باید واقف و موقوف علیهم نسبت به آن آشنایی کامل پیدا کنند زیرا در این صورت وقف به بهترین و صحیح‌ترین شکل انجام می‌پذیرد.

وی مفهوم وقف را مترادف با حبس کردن عین دانست و افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند مالک عین موقوفه شود و باید منفعت آن همان جایی که واقف تعیین کرده است به شکل درست هزینه شود و موقوف‌ علیهم باید برای محقق شدن نیات و اهداف واقف نهایت تلاش خود را به کار ببندد.

وی با بیان اینکه وقف باید به صورتی انجام پذیرد که رضایت خداوند جلب شود، ادامه داد: فرد باید از بهترین مال خود وقف را انجام دهد زیرا شایسته نیست از مال نامناسب وقف صورت بگیرد همچنین وقف باید از مالی انجام بگیرد که از ویژگی و قابلیت ماندگاری برخوردار است و مالی که از بین می‌رود نباید وقف شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه وقف را یکی از سنت‌های پسندیده در دین مبین اسلام دانست و اظهار داشت: چنانچه افراد متمول جامعه در این سمت ‌و ‌سو گام بردارند تا اندازه زیادی مشکلات جامعه اسلامی در حوزه عمران رفع شده و مدارس، بیمارستان‌ها و .. زیادی احداث می‌شود.

انتهای پیام/61002/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول