اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گذشت 3 سال و به دلیل اختلاف پیمانکار و میراث فرهنگی

نمازخانه‌های بین راهی گچساران بدون استفاده مانده است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز گچساران گفت: با گذشت سه سال از ساخت نمازخانه‌های بین‌راهی گچساران، این نمازخانه‌ها به دلیل اختلاف پیمانکار و اداره میراث فرهنگی این شهرستان بدون استفاده مانده است.

نمازخانه‌های بین راهی گچساران بدون استفاده مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید فاضل رضایی امروز در نشست شورای اقامه نماز این شهرستان اظهار کرد: نماز رابطه انسان با خدا بوده و مایه صفای روح، پاکی دل و پیدایش روح تقوا و تربیت انسان و پرهیز از گناهان است.

وی در هم شکستن خودبینی و تکبر و آموختن درس تواضع در برابر خداوند را از جمله اسرار نماز دانست و افزود: یاد خدا بهترین وسیله براى خویشتن‌دارى و کنترل غرایز سرکش و جلوگیرى از روح طغیان است.

به دلیل توجه بیش از حد مسئولان به معاش، معاد در گچساران فراموش شده است

رضایی با اشاره به وضعیت نماز در گچساران ابراز داشت: احساس من بر این است که در گچساران بیشتر از آنچه در زمینه معاد حرف بزنیم درباره معاش مردم حرف زده‌ایم.

رئیس ستاد اقامه نماز گچساران ابراز داشت: احساس من بر این است که تأکید بر اهمیت معاد در گچساران فراموش شده به همین دلیل، ضروری است که کارشناسان مذهبی بیشتر به بحث معاد بپردازند زیرا در این صورت خود به خود مشکلات معاش نیز برطرف می‌شود.

رضایی با اشاره به اهمیت تکمیل و ساخت نمازخانه‌های بین راهی گفت: افرادی که برای زیارت عتبات عالیات از سراسر کشور از جمله کرمان، فارس، بوشهر به مراکز مذهبی گچساران می‌آیند در رفت و برگشت به نمازخانه‌های بین راهی و سرویس‌های بهداشتی نیاز دارند که ما در این زمینه مشکل داریم.

وی یادآور شد: افزون بر سه سال از ساخت نمازخانه‌های بین راهی که آماده بهره‌برداری بوده و توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری گچساران ساخته شده است، می‌گذرد اما به برخی دلایل کم اهمیت از جمله اختلاف نظر بین پیمانکار و اداره میراث فرهنگی و گردشگری بدون استفاده مانده است.

رضایی با بیان اینکه این ساختمان‌ها در حال فرسوده شدن است، ادامه داد: این نمازخانه‌ها در کنار پمپ بنزین قبادی گچساران نرسیده به گلزار، نرسیده به روستای خیرآباد و نرسیده به سمت پمپ بنزین باشت قرار دارد که تکمیل و آماده بهره‌برداری بوده اما به دلایل ذکر شده بدون استفاده مانده است.

رضایی با اشاره به ضرورت وجود مکانی مناسب برای ستاد اقامه نماز گچساران و تشکر از تعامل و همکاری اداره کشاورزی با این ستاد تأکید کرد: ساختمان‌های مناسبی متعلق به برخی ادارات در مرکز این شهرستان وجود دارد که به دلیل ساخت ساختمان جدید هم‌اکنون بدون استفاده مانده است و یکی از این ساختمان‌ها می‌تواند محل مناسبی برای دفتر ستاد اقامه نماز گچساران باشد.

انتهای پیام/82014/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول