اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره انجمن بهداشت خراسان‌رضوی:

میزان استخدام فارغ‌التحصیلان بهداشت کم است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره انجمن بهداشت خراسان‌رضوی گفت: میزان جذب فارغ‌التحصیلان شاخه‌های مختلف رشته‌های بهداشت در کشور بسیار کم است.

میزان استخدام فارغ‌التحصیلان بهداشت کم است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد مقضی ظهر امروز در نشست خبری هیئت ‌مدیره انجمن بهداشت که در سالن کنفرانس دانشکده بهداشت مشهد برگزار شد اظهار کرد: جذب پایین این افراد به این دلیل است که نیروهای بهداشت تنها در سیستم دولتی می‌توانند مشغول به کار شوند.

وی تصریح کرد: سیستم بهداشتی در هیچ‌کدام از مقاطع خود یعنی روستاها، بخش‌ها، شهرهای کوچک و شهرهای بزرگ اجرایی خصوصی‌سازی نشده و به همین دلیل جذب نیروهای فارغ‌التحصیل بهداشت با مشکل مواجه شده است.

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن بهداشت خراسان‌رضوی با اشاره به نامه‌ی دانشجویان دانشکده‌های بهداشت سراسر کشور که به امضا رسانده‌اند خاطر نشان کرد: تقاضای بیش از 4 هزار نفر از دانشجویان رشته بهداشت در این نامه ایجاد نظام بهداشت در کشور است.

مقضی با اظهار ناراحتی از مغفول ماندن نیروهای فارغ‌التحصیل در زمینه بهداشت تاکید کرد: ارتقای توانمندی‌های نیروهای بهداشتی به طور مستقیم با ارتقای سلامت ارتباط دارد.

وی با اشاره به دید درمان‌محور نظام سلامت کشور بیان کرد: جامعه باید از دیدگاه بهداشتی به جامعه نگاه کند؛ و با بالا بردن روحیه تلاش و جلب مشارکت نیروهای بهداشتی سلامت جامعه را ارتقا بخشید.

رئیس هیئت ‌مدیره انجمن بهداشت خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه نظارتی بر روی کارهای انجام شده نیروهای بهداشت وجود ندارد متذکر شد: این مقوله سبب می‌شود که هم نقاط مثبت و هم نقاط منفی کار نیروهای بهداشتی مورد توجه قرار نگیرد.

مقضی با بیان اینکه حدود 60 درصد از اقدامات انجام شده در مراکز بهداشت بر عهده نیروهای فارغ‌التحصیل بهداشت است تصریح کرد: ولی حتی آمار درستی از تعداد افرادی‌که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند در دست نیست.

وی در ارتباط با اهداف انجمن بهداشت خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: هدف اولیه این انجمن توسعه دانش بهداشتی در جامعه و ارتقای شئون متخصصان بهداشت و کارمندان مراکز بهداشتی است.

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن بهداشت خراسان‌رضوی افزود: هدف نهایی از تاسیس این انجمن تاسیس نظام بهداشت کشور است که با تاسیس آن نیروهای بهداشتی می‌توانند اعتماد به نفس پیدا کرده و قوی‌تر از سابق به فعالیت بپردازند.

مقضی با اشاره به تغییرات شاخص‌های سلامت تاکید کرد: به عنوان مثال شاخص مرگ و میر کودکان از 122 از هر هزار تولد زنده در سال 1970 به 28 در هر هزار تولد زنده در سال 2000 رسیده است.

وی اضافه کرد: قسمت اعظم این رشد به دلیل زحمات شبانه‌روزی دست‌‌اندرکاران و متخصصان بهداشت است که در خانه‌های بهداشت کشور فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/70010/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول