اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر منابع انسانی استانداری همدان خبر داد

افزایش سهمیه استخدام قراردادی سازمان‌ها به 12 درصد

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری همدان از افزایش سهمیه استخدام قراردادی سازمان‌ها به 12 درصد خبر داد و گفت: این میزان سهمیه در سال‌های گذشته 10 درصد بود.

افزایش سهمیه استخدام قراردادی سازمان‌ها به 12 درصد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جمیله دینی‌زاده ظهر امروز در کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری با بیان اینکه در سال‌های گذشته سازمان‌ها تنها به میزان 10 درصد، مجاز به جذب نیروی قراردادی بودند، اظهار کرد: در حال حاضر میزان سهمیه استخدام قراردادی سازمان‌ها به 12 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: اگر دستگاه یا سازمانی مجوز استخدام داشته باشد اما پست مورد نیاز را نداشته باشد به همان تعداد به سطح پست‌ها اضافه می‌شود.

مدیر کل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری همدان با اشاره به استخدام خانواده شهدا یادآور شد: فرزندان جانبازان، خانواده شهدا و کارمندانی که استعفا داده‌اند، می‌توانند با استفاده از سهمیه استخدامی خود در این تبدیل وضعیت شرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آزمون‌های قبل تبدیل وضعیت آزمون‌های عمومی 100 امتیاز و همه دروس ضریب یک داشت، گفت: در بخشنامه جدید درس معارف دارای ضریب 3، زبان فارسی و ادبیات اداری ضریب 2، اطلاعات عمومی و سیاسی ضریب 2 و ریاضی و کامپیوتر حذف شده است.

دینی‌زاده عنوان کرد: افرادی که در آزمون استخدامی قبول شوند، سه ماه مهلت دارند، تا گواهی معتبر از آموزشگاه‌ها اخذ کنند و آن را به سازمان استخدام شده ارائه دهند.

به گفته وی، افراد جانباز و فرزندان شهدا در دوره کارورزی، شرکتی و قراردادی بدون کسر سهمیه به پیمانی تبدیل وضعیت خواهند شد.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری همدان ادامه داد: فرزند جانباز 25 درصد به بالاتر، نوه شهدا، فرزند آزاده با یک سال اسارت با کسر سهمیه از مجوزها تبدیل وضعیت می‌شوند.

وی اضافه کرد: همسران شهدا، همسران جانبازان بالای 25 درصد و همسران آزادگان با بیش از یک سال اسارت، همسر فرزندان شهدا و خود رزمندگانی که شش ماه سابقه حضور در جبهه‌های جنگ را دارند، با کسر سهمیه پیمانی می‌شوند.

دینی‌زاده یادآور شد: افراد دارای پنج درصد سهمیه مانند خواهر و برادر شهید، فرزند و همسر جانباز زیر 25 درصد، فرزند و همسر رزمنده‌ای که شش ماه سابقه حضور در جبهه را داشته نیز بدون آزمون به پیمانی تبدیل وضعیت می‌شوند.

وی به سهمیه استخدامی فرزندان بازنشستگان اظهار کرد: بازنشستگان هر سازمان که جانباز بالای 25 درصد، خانواده شهدا یا آزاده هستند نیز می‌توانند برای تبدیل وضعیت فرزند خود از سهمیه استفاده کنند.

مدیر کل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری همدان ادامه داد: افرادی که از تهران یا کلانشهرها وارد شهرستان‌ها می‌شوند نیز در طرح مهرآفرین بدون کسر سهمیه استخدامی تبدیل وضعیت می‌شوند که این امر نیازی به آزمون ندارند.

وی ادامه داد: افراد با تحصیلات مقطع دیپلم شاغل در زندان‌ها (زندانبان) و محیط زیست (محیط‌بان‌ها) نیز تبدیل وضعیت شده و کارمندان قراردادی سایر ادارات که مدرک دیپلم دارند، می‌توانند با انتقال به زندان‌ها و محیط زیست پیمانی شوند.

دینی‌زاده خاطر نشان کرد: نخبگان نیز با معرفی بنیاد نخبگان، قهرمانان ورزشی جهان، المپیک و پارالمپیک با تأیید سازمان ورزش و جوانان، حافظان کل قرآن و مشاغل حساس (گزینش، حراست) بدون آزمون و کسر سهمیه پنج درصد سهمیه استخدام هر سازمان را شامل می‌شوند.

وی در ادامه بیان داشت: اسامی افرادی که در تبدیل وضعیت اسفند ماه سال گذشته شرکت داشته‌اند، به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است و دستگاه‌ها نیز تا 10 اسفند ماه سال جاری فرصت دارند تا مصاحبه این افراد را انجام دهند.

مدیر کل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری همدان اظهار کرد: نیروهای پیمانی برای تبدیل شدن به نیروی رسمی نیازمند سه سال سابقه کار هستند که در غیر این صورت بالاترین مقام اجرایی هر دستگاه می‌تواند با در نظر گرفتن شرایطی این میزان سابقه کاری را کاهش دهد.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: افرادی که در پست‌های جاری خدمت کرده اما از بخش عمرانی حقوق می‌گیرند می‌توانند با جابه‌جایی اعتبارات قراردادی شوند.

انتهای پیام/89003/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول