اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

جلوی استخدام‌های سفارشی را می‌گیریم

خبرگزاری فارس: نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ جلوی هرگونه استخدام بی‌برنامه و فاقد وجاهت قانونی را می‌گیریم و اجازه نمی‌دهیم بدبینی‌های مردم به استخدام‌ها بیشتر از این گسترش پیدا کند.

جلوی استخدام‌های سفارشی را می‌گیریم

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما نگران صدور مجوز‌های استخدامی دولت هستیم چرا که معتقدیم هر استخدامی باید از قاعده و قانونی تبعیت کند که مجلس راهکار آن را تعریف کرده و همه بیکاران در یک آزمون و رقابت عادلانه بتوانند شرکت کرده و برای استخدام در دستگاه‌های دولتی پذیرش شوند.

وی با اظهار تاسف از اقدام اخیر دولت در صدور مجوزهای ویژه استخدامی برای استانداران خاطرنشان کرد: اینکه بخواهند در استانی مانند اردبیل 400 نفر را با شرایط خاص و من درآوردی اجرایی و عملیاتی کنند و به استخدام عادلانه توجهی نداشته باشند، جای گلایه است و ما در مجلس جلوی این کار را می‌گیریم و اجازه نمی‌دهیم کوچک‌ترین اجحافی در حق افراد صاحب صلاحیت و بیکاران استان صورت گیرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: این نهایت ظلم در حق فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که بخواهیم در قالب یک شبکه فکری، سیاسی، محلی و قومی به گزینش و استخدام افراد اقدام کنیم و دیگران همچنان در حسرت جذب و استخدام در نظام اداری باشند که ضرورت دارد در این باب مراقبت‌های لازم از سوی مسئولان اجرایی صورت گیرد.

مجلس مخالف بنزین 5 هزار تومانی و گازوئیل 2 هزار تومانی است

حقیقت‌پور در پاسخ به سئوالی در خصوص حضور هفته آینده رئیس جمهور در مجلس گفت:‌ هنوز مشخص نیست که نمایندگان به چه نحوی می‌خواهند در این نشست نقطه نظرات و صحبت‌هایشان را مطرح کنند که باید منتظر ماند و دید که چگونه نمایندگان به صورت کمیسیون و یا مجامع استانی و منطقه‌ای در این نشست صحبت خواهند کرد و دیدگاه‌هایشان را با رئیس جمهور مطرح می‌کنند.

وی با اعلام اینکه به لحاظ توسعه‌ای یقین داریم که حق اردبیل ادا نشده است، بیان داشت: ما هیچگونه عدالتی را در توزیع امکانات و توزیع اعتبارات شاهد نیستیم و خواسته ما این است که به توسعه استان اردبیل دقت و توجه ویژه‌ای شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از تحویل نشدن لایحه بودجه سال 92 به مجلس در موعد مقرر افزود: به نظر می‌رسد دولت امسال نیز با تحویل دیر‌هنگام بودجه قصد فرار از برخی شرایط پیش آمده را دارد که در این زمینه بهتر است دولت تا پایان آذر ماه به هر نحو ممکن بودجه را تحویل مجلس دهد تا در دو ماه پایانی سال نمایندگان فرصتی برای بررسی و تصویب بودجه داشته باشند.

حقیقت‌پور تصریح کرد: ما در خصوص نرخ ارز، اجرا نشدن دقیق هدفمندی یارانه‌ها، تاکید بر اجرا نشدن مرحله دوم هدفمندی و افزایش قیمت حامل‌های انرژی نکته نظرات کارشناسی و مباحث جدی داریم که در صورت امکان آنها را در نشست با رئیس جمهور مطرح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مجلس به شدت با زمزمه افزایش قیمت بنزین تا 5 هزار تومان و گازوئیل تا 2 هزار تومان مخالف است و در خصوص نرخ ارز نیز در بودجه سال آینده پیشنهاداتی داریم که در این جلسه آنها را مطرح خواهیم کرد.

ستار بهشتی از شوک ناشی از ترس درگذشت

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیانیه‌ای که کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص کشته شدن ستار بهشتی منتشر کرد جامع و کامل بود، چرا که ما با بررسی‌های کامل و نتایج حاصل از تحقیقات گسترده‌ای که متخصصان امر از حوزه‌های مختلف داشتند، گزارش خود را ارائه کردیم تا دلایل و حقیقت ماجرا به اطلاع مردم برسد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از نیروهای خودسر ناجا اقدام به ضرب و شتم ستار بهشتی کرده و ما ابراز تاسف خود را از این بدسلیقگی اعلام و موضوع را از طریق مراجع قضائی پیگیری کرده و افراد متخلف به سزای اعمال خود می‌رسند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در تحقیقات ما بر اساس گزارش پزشکی قانونی و کالبدشکافی مشخص شد آثاری از شکنجه در اعضای بدن این وبلاگ‌نویس موجود نبوده و قسمت‌های حساس بدن او نیز سالم بوده است که این نشان می‌دهد شکنجه‌ای در بین نبوده است.

حقیقت‌پور تاکید کرد: کلیه، کبد و طحال و مغز او سالم بوده که نشان می‌دهد از طرف نیروی انتظامی مورد شکنجه قرار نگرفته و به صورت قطعی علت مرگ او زهره ترکیدگی بوده است.

وی گفت: مردم یقین داشته باشند که کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به صورت حرفه‌ای و خبره به همت کارشناسان زبده به این حقیقت دست یافته، به طوری که تحقیق‌کننده این پرونده با خانواده بهشتی نشست‌هایی را داشته و از بازداشتگاه بازدید کرده و با دادستان و عوامل انتظامی و پزشکی قانونی نیز ملاقات‌هایی داشته است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارش پزشکی قانونی در این زمینه در کمیسیون امنیت ملی اشاره کرد و افزود: این نهایت ناشی‌گری عوامل انتظامی است که در مجلس چهلم به برخورد با خانواده این وبلاگ‌نویس مرحوم پرداخته و در مقابل برخی اظهارات احساسی خانواده او که از سر سوز دل و ناراحتی بوده واکنش نشان داده و این امر به وقوع اتفاقات ناگوار انجامیده است که در نشست‌هایی که با خانواده او داشتیم، سعی کردیم این قصورها و کوتاهی‌ها را جبران کرده و از این بابت عذرخواهی داشته باشیم.

وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: پرونده ستار بهشتی در مراجع قضائی روال قانونی را طی خواهد کرد و قطعا با عوامل این حادثه ناگوار برخورد صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول