اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده لشکر عملیاتی پنج نصر

حماسه دفاع مقدس با بدنه مردم نبرد 8 ساله را شکست‌ناپذیر کرد

خبرگزاری فارس: فرمانده لشکر عملیاتی پنج نصر سپاه امام رضا (ع) گفت: حماسه دفاع مقدس از بدو آغازش با متصل شدن بدنه بسیج و مردم نبرد جنگ 8 ساله ما را برابر دشمن بعثی شکست‌ناپذیر کرد.

حماسه دفاع مقدس با بدنه مردم نبرد 8 ساله را شکست‌ناپذیر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ، سردار مجتبی غفورپور ظهر امروز به مناسبت سالروز آغاز عملیات بیت المقدس دو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از همان شکل‌گیری عملیات بیت المقدس که برنامه‌ای با مسئولان جنگ تدوین شده بود، فلش عملیات‌های ایران از جنوب به غرب منتقل شد.

فرمانده لشکر عملیاتی پنج نصر سپاه امام رضا (ع) افزود: و برآورد ما هم در شکل‌گیری این عملیات استقرار و قوای ضعیف عراقی‌ها در مناطق غربی کشور بود و نتیجه این شد که عملیات‌های پیاده می‌تواند باعث فشار به رژِیم بعث شود.

وی بیان کرد: در این گونه از عملیات‌ها و به خصوص عملیات بیت المقدس دو اکثرا مسیرهای عبور نیروهای مسلح و رزمندگان ناهموار بود و جاده‌ها در نبود پل و محل عبور و مرور همراه با بارندگی و برف شدید شرایط سخت و دشواری را برای ما فراهم کرده بود به طوری که در این عملیات رزمندگان با طبیعت می‌جنگیدند و 30 درصد قوای خود را صرف دشمن می‌کردند.

غفورپور عنوان کرد: یکی از دلایل انتخاب این منطقه این بود که بخشی از اهداف عملیات‌های ما را محقق می‌کرد به طوری که بالغ بر 45 تا 50 گردان وارد عمل شدند و در کنار آن هم نیروهای لشکر پنج نصر هم درخشش بالایی را از خود در این عملیات به جا گذاشتند.

فرمانده لشکر عملیاتی پنج نصر سپاه امام رضا (ع) با اشاره به دلیل انتخاب نمودن منطقه عملیات بیت المقدس دو برای در هم کوبیدن دشمن گفت: یکی از دلایل این بود که مبارزین کرد مسلمانی که با رژیم بعث در درگیری قرار داشتند و علیه آنها می‌جنگیدند این منطقه وصل به آنها بود و ما می‌توانستیم عراقی‌ها را وسط این منطقه از کارزار محو کنیم و بتوانیم با کردهای مسلمان ارتباط برقرار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در ادامه این عملیات بمباران‌های شدیدی را داشتیم که نمونه آن واقعه حلبچه بود که روستاهایی که به علت بمباران شیمیایی مورد حمله قرار گرفته بودند صحنه‌های دردناکی از به شهادت رسیدن تا آواره شدن مردم را در این عملیات به چشم دیدیم و نمونه آن رسانه‌ای شد.

وی با اشاره به نقش بسیج و مردم در جنگ هشت ساله دفاع مقدس اظهار داشت: در دفاع مقدس همه یگانهای کلاسیک در مقابل عراق نمی‌توانستند در آن زمان دوام بیاورند و وقتی که این جنگ هشت ساله با بدنه مردم و بسیج متصل شد نبرد هشت ساله ما با دشمن بعثی شکست‌ناپذیر شد و کمر آنها را شکست.

فرمانده لشکر عملیاتی پنج نصر سپاه امام رضا (ع) با تاکید بر اینکه شهید شوشتری خاص عملیات بیت المقدس دو بودند، تصریح کرد: در آن زمان و در واقعه عملیات بیت المقدس دو شهید شوشتری فرمانده قرارگاه نجف بودند و این شهید بزرگوار همواره در عملیات‌ها حضور پیدا می کردند و حتی یادم هست به عنوان دیده‌بان یک بار شهید شوشتری بالای خاک‌ریز رفته بودند که آتش‌ها را هدایت می‌کردند و بصیرت این شهید والا مقام قابل تحسین بود.

انتهای پیام/70010/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول