اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

پارک موزه دفاع مقدس مازندران بزرگ‌ترین نمونه کشوری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: پارک موزه دفاع مقدس مازندران بزرگ‌ترین پارک موزه کشور است.

پارک موزه دفاع مقدس مازندران بزرگ‌ترین نمونه کشوری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، منصورعلی زراعی شامگاه یکشنبه در جلسه تسریع در ساخت پارک موزه دفاع مقدس مازندران اظهار داشت: ساخت پارک موزه دفاع مقدس از سال 1386 آغاز شده و کارهای اساسی و بزرگ زیربنایی در عرصه 70 هکتار انجام شده است.

وی افزود: مردم ولایتمدار مازندران با پیشینه مذهبی و دینی در هشت سال دفاع مقدس کارنامه بسیار درخشانی را از خود به جای گذاشتند و با احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس (پارک موزه)خاطرات سال‌های حماسه، عشق و ایثار را مرور و گوشه‌ای از مجاهدت دلیرمردان خطه سبز مازندران برای احیا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس به نمایش گذاشته می‌شود.

زراعی با بیان اینکه پارک موزه مکانی چند بعدی با قابلیت‌ها و جاذبه‌های جغرافیایی طبیعی است، تصریح کرد: عناصر و مؤلفه‌های تشکیل‌دهنده موزه اعم از احجام، اسناد، تصاویر، پیکره‌ها، اصوات، صفحه‌آرایی و یادمان‌ها است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تاکید بر اینکه بدون تردید فصل مهمی از دفاع مقدس توسط مازندرانی‌ها نوشته شده، گفت: ریشه‌دار بودن حرکت مردم مازندران در طول انقلاب و دفاع مقدس در تاریخ کهن تشیع این سرزمین و دلبستگی آنان به اهل بیت بر کسی پوشیده نیست.

زراعی خاطر نشان کرد: فرهنگی که شهدا به ارمغان آورده‌اند وحدت و مشارکت است و در ساخت پارک موزه باید مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم را جذب کنیم و دهیاری‌ها، نظام مهندسی‌ها و اصناف زمینه ارتباط ما با مردم هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری به عنوان شریک در ساخت پارک موزه است، متذکر شد: شهرداری نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و این منطقه گردشگری باید به مدد شهرداری شکل بگیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بیان داشت: تا پایان سال این پروژه باید از نظر کاربردی مشخص شود و شهرداری تاکنون برای آزادسازی فضای کاربری در طرح جامع راه‌های عمودی 300 میلیون تومان اعتبار داده است.

این مسئول تاکید کرد: اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌ها 2 هکتار زمین به شهرداری داده و شهرداری ساری باید به ما کمک مالی کند.

زراعی با تاکید بر اینکه پارک موزه دفاع مقدس مازندران بزرگ‌ترین پارک موزه کشور است، یادآور شد: 10 میلیارد تومان برای بازسازی حریم رودخانه تجن استفاده کردیم و باید مجوز استفاده تا شعاع 15 کیلومتری رودخانه برای بهره‌برداری پروژه پارک موزه داده شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: آثار نقش مردم و دستگاه‌ها را در هشت سال دفاع مقدس تدوین کنیم و این کار کوچکی نیست و برای تدوین این نقش‌ها با مدیران دستگاه‌ها دبیرخانه‌ای را در اداره کل تشکیل دهیم و اسناد مربوط به دفاع مقدس دستگاه‌ها را جمع کنیم.

وی به ساخت گالری در پارک موزه با مساحت 2 هزار متر مربع اشاره کرد و اذعان داشت: در این پروژه مقدس اجرای این گالری به عهده نظام مهندسی است. در منطقه اروند سه نهر باید ایجاد شود که هزینه آن 300 میلیون تومان است و وظیفه آن به عهده سازمان همیاری‌ها است.

انتهای پیام/86016/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول