اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار باقرزاده:

پرداختن به حوزه دفاع مقدس بیشتر نظری بود/احداث پارک موزه در مازندران ساماندهی نشد

خبرگزاری فارس: فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در حوزه فرهنگ دفاع مقدس بیشتر به مباحث نظری پرداخته و مقولات عملی کمتر در دستور کار قرار گرفت.

پرداختن به حوزه دفاع مقدس بیشتر نظری بود/احداث پارک موزه در مازندران ساماندهی نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار سیدمحمد باقرزاده در نشست با نخبگان فرهنگی، علمی، سیاسی و دانشگاهی در سالن شماره یک استانداری مازندران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در حوزه فرهنگ دفاع مقدس بیشتر به مباحث نظری پرداخته و مقولات عملی کمتر در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ‌پس از دفاع مقدس، رخوت و سستی در بعضی مباحث مرتبط با فرهنگ دفاع مقدس صورت گرفت و زمینه‌ساز شد تا دشمن توطئه‌هایی در حوزه تهاجم فرهنگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه به تدریج با هوشیاری نیروهای انقلابی، فضای دیگری به وجود آمد، افزود: جریان راهیان نور را به عنوان یک حرکت موفق می‌دانیم.

این مسئول با اشاره به اینکه تشییع شهدا و کاروان‌های مربوط به شهدا کمک کرد تا نسبت به فضای ایثار و شهادت دچار خلأ نشویم، یادآور شد: ‌اما این برنامه‌ها موسمی است و ممکن است با افت و خیز همراه باشد.

وی با بیان اینکه تدبیر رهبری در این زمینه ایجاد پارک موزه دفاع مقدس بر اساس شرایط اقلیمی و ماموریت هر استان بود، اظهار داشت: این پیام رهبری برای ما خیلی راهبردی بود.

باقرزاده در ارتباط با زمین پارک موزه دفاع مقدس در مازندران با اشاره به اینکه این زمین در مازندران معارض داشت و همزمان با وضعیت بودجه‌ای با مشکلاتی همراه بودیم، متذکر شد:‌ هنوز نتوانستیم در بحث محتوایی این پارک موزه از ظرفیت استادان و فرهیختگان استان استفاده کنیم.

یادگار هشت سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: کارهای احداث پارک موزه در مازندران تاکنون به صورت سازماندهی شده نبوده و دچار لنگی هستیم.

وی با بیان اینکه فصل مهم تشیع در مازندران اتفاق افتاده، گفت: اگر دفاع مقدس هم صورت گرفت، ریشه در دیانت مردم ما دارد.

باقرزاده تصریح کرد: توفیق‌ها در عرصه فرهنگ، مانند توفیق ورزشکارانی است که به صورت انفرادی افتخار کسب می‌کنند.

وی افزود:‌ انتظار داریم ساماندهی در امور فرهنگی، بیشتر مورد اهتمام قرار گیرد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه مازندران 10 هزار هنرمند دارد که دارای جایگاه ملی و فراملی هستند، ادامه داد: عملا نتوانستیم از وجود هنرمندان به صورت مستقیم بهره ببریم و همچنان دست نیاز به سمت هنرمندان خارج از استان دراز می‌کنیم در صورتی که نباید اینگونه باشد.

انتهای پیام/86007/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول