اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

غرفه شهدای هسته‌ای در باغ موزه دفاع مقدس همدان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: غرفه شهدای هسته‌ای به نام شهید مصطفی احمدی‌روشن در باغ موزه دفاع مقدس همدان افتتاح شد.

غرفه شهدای هسته‌ای در باغ موزه دفاع مقدس همدان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شامگاه شنبه با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، استاندار و مسئولان کشوری و لشکری، مسئولان استان و خانواده شهید احمدی‌روشن غرفه شهدای هسته‌ای در باغ موزه دفاع مقدس همدان افتتاح شد.

مدیر باغ موزه دفاع مقدس همدان در حاشیه افتتاح این غرفه اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس زیباترین تابلوهای ایثار و شهادت را خلق کرد و موزه دفاع مقدس گوشه‌ای از آن تابلوهای زیبا را به نمایش گذاشته است.

خلیل الهی‌تبار افزود: در باغ موزه دفاع مقدس بخشی از نقش مردم استان همدان در حماسه‌آفرینی جنگ تحمیلی به تصویر کشیده شده و به عظمت این مجاهدات مقام معظم رهبری مدال پر افتخار عنوان دارالمجاهدین را بر سینه مردم مجاهد همدان آویخت.

وی ادامه داد: در این مکان برگی دیگر از حماسه‌های ملت غیور و سرفراز همدان را ورق می‌زنیم و حماسه فرزند دلاور استان را در عرصه جهاد علمی گرامی می‌داریم.

مدیر باغ موزه دفاع مقدس همدان با اشاره به اینکه پدر شهید احمدی‌روشن از یادگاران دفاع مقدس است، تصریح کرد: فرزند این پدر رزمنده راه نورانی و مقدس رزمندگان را ادامه داده و در راه جهاد علمی عاشقانه خدمت کرده و جان را در راه اعتلای کشور داد.

وی اضافه کرد: به پاس حضور این دلیرمردان عرصه جهاد علمی برای یادبود شهدای هسته‌ای یادمانی به نام شهید احمدی‌روشن برای انتقال معنویات آنها به نسل جوان ایجاد شد تا جوانان این سرزمین ادامه دهنده راه شهدا باشند.

الهی تبار خاطرنشان کرد: یاد شهدای جهاد علمی خصوصاً شهید احمدی‌روشن چراغی پر فروغ بر سر راه آیندگان خواهد بود.

وی در پایان سخنان خود از خانواده شهید احمدی‌روشن خواست که برخی از لوازم شخصی شهید برای یادگاری به باغ موزه دفاع مقدس همدان اهدا کنند.

همچنین در پایان مراسم افتتاح و بازدید از موزه دفاع مقدس استاندار همدان هدیه‌ای را به عنوان یادبود موزه به دکتر فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و خانواده شهید مصطفی‌ احمدی‌روشن اعطا کرد.

انتهای پیام/2499/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول