اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانباز دوران دفاع مقدس:

اخلاص بزر‌گ‌‌ترین عامل برتری رزمندگان در دفاع مقدس بود

خبرگزاری فارس: جانباز دوران جنگ تحمیلی گفت: اخلاص بزرگ‌ترین عامل برتری رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

اخلاص بزر‌گ‌‌ترین عامل برتری رزمندگان در دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدحسین باوقار در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی فردوس اظهار کرد: از همان ابتدای جنگ با کاروان استان خراسان عازم جبهه و در آنجا مشاهده کردم که جوانان مخلص و با ایمان چگونه با تعداد کم توانستند لشکرهای بزرگ عراق را مغلوب کنند.

وی افزود: رزمندگان مخلص و فداکار ایران اسلامی گاهی با فدا کردن جان خود و بازگشایی مسیر عبور دیگر همرزمان در میدان‌های مین، برتری قوای ایمان را به رخ دشمنان می‌کشیدند.

این جانباز سرافراز تصریح کرد: اخلاص بزرگ‌ترین عامل برتری رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس بود و با خلوص نیت رزمندگان پیروزی و غلبه بر دشمن شکل گرفت.

باوقار یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت را تلاش و پشتکار توام با اخلاص در عمل عنوان کرد و خطاب به دانشجویان یادآور شد: اگر بتوان از تمامی ساعات زندگی استفاده مفید کرد به راحتی می‌توان مدارج ترقی در کارها و تحصیل را پیمود و به موفقیت رسید.

*موفقیت کنونی کشور مدیون خون شهدا است

وی موفقیت کنونی کشور را مدیون خون شهدا و اخلاص آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: رزمندگان و شهدا شبانه‌روز تلاش می‌کردند و با عشق به خدا هرگز خسته نمی‌شدند و امروز نیز پیشرفت‌های کشور حاصل همان رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا است.

جانباز دوران دفاع مقدس افزود: جوانان باید شهدا را الگوی خود قرار دهند تا بتوانند با الگو گرفتن از سیره شهدا در زندگی خود موفق و به بالاترین درجه معنویت و سعادت دست یابند.

محمدحسین باوقار متخصص کودکان و عضو شورای اسلامی شهر فردوس، از همان ابتدا در جبهه‌های جنگ تحمیلی حاضر و طی هشت سال دفاع مقدس حضور بیش از 36 ماه در جبهه را تجربه کرد و در دوران حضور در جبهه موفق به گذراندن جامع‌ا‌لمقدمات از دروس حوزه شد.

باوقار در نخستین عملیات جنگ به نام بستان حاضر و پس از چندین بار جراحت در جبهه، بالاخره چند روز قبل از شهادت دوست و همرزم خود سردار شهید مهدی صبوری فرمانده محور چزابه، مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

انتهای پیام/69007/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول