اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گلستان:

ارشاد گلستان در زمینه دفاع مقدس کم‌کاری نکرده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: منتقدین بنده در زمینه دفاع مقدس کم‌کاری نکرده‌ام، دوستان مستند سخن بگویند.

ارشاد گلستان در زمینه دفاع مقدس کم‌کاری نکرده است

غلامرضا منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: آن عده‌ای از دوستان و مدیران که بنده را در زمینه ترویج دفاع مقدس متهم به کم‌کاری می‌کنند مستند و با مدارک سخن بگویند تا بنده بتوانم آنها را بپذیرم.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان دبیر کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تا به حال مثبت عمل کرده‌ام و برای خودم دلایلی دارم برای اطلاع دوستان نخستین استانی بودیم که تئاتر عاشوراییان را برگزار کردیم که محورش دفاع مقدس بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: همچنین نخستین نمایشگاه گلستان در دفاع مقدس را برگزار کردیم که به یک کتابچه خوب در این بخش تبدیل شد.

جشنواره تئاتر استانی بسیج و چاپ کتاب از اقدامات این اداره کل در بخش دفاع مقدس بود

منتظری بیان داشت: جشنواره تئاتر استانی بسیج با محور دفاع مقدس نیز از جمله کارهایی بود که در دوران مدیریت بنده برگزار شد، همچنین با حمایت این اداره کل تعدادی از کتب دفاع مقدس به چاپ رسید که نمونه‌اش کتاب آقای خارکوهی با نام گلستان در دفاع مقدس بود.

دبیر کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان گلستان ابراز داشت: بنده علاقه‌مندم منتقدان مستند و با مدرک صحبت کنند ضمن اینکه هر دستگاهی باید متناسب با اعتبارش فعالیت کند.

نصب بنر تبلیغاتی کار تبلیغات اسلامی است

وی ادامه داد: از طرفی ارشاد نمی‌تواند هر کاری که انسان به فکرش می‌رسد را انجام دهد هم‌اکنون یک انتقادی به ارشاد است که می‌گویند چرا در سطح شهر گرگان بنر و تابلو ندارد در جواب باید بگویم که ما شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیستیم که بنر بزنیم، تبلیغات کار آنهاست مثل این است که یک کسی به سازمان تبلیغات بگوید ما از شما تئاتر و موسیقی نمی‌بینیم.

منتظری گفت: این انتقادات وارد نیست چون کار اداره ما تبلیغات نیست، هر اداره‌ای شیوه‌های تبلیغی‌اش فرق می‌کند مثلاً برخی اوقات به ما می‌گویند که چرا برای ما سخنران نمی‌فرستید به هر حال دوستان اگر نقد مناسبی دارند بنده با جان و دل گوش می‌دهم.

خانه فرهنگ‌ها چارچوب خاص خودشان را دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص خانه فرهنگ‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: این خانه فرهنگ‌ها چارچوب خاص خودش را دارد و مجوزهای خود را از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری می‌گیرند.

منتظری افزود: خانه فرهنگ‌ اگر بخواهد کار هنری انجام دهند مثلاً بخواهد کلاس تئاتر و موسیقی برگزار کند یا کلاس فیلم و بازیگری بگذارد که مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر باشد حتماً باید مربی‌اش مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد و ما او را تایید کرده باشیم، ولی در کارشان دخالت نمی‌کنیم؛ ولی اگر در حریم فرهنگی و هنری ارشاد وارد شوند، حتماً باید با هماهنگی باشد.

عملکرد دولت نهم و دهم خوب بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در خصوص عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی هشت سال گذشته تصریح کرد: هر دولتی یک کارنامه دارد که هم شامل نقاط ضعف هست و هم نقاط قوت، اما به نظرم در دولت نهم و دهم در زمینه فرهنگ و هنر کارهای زیربنایی و اساسی در کشور و استان صورت گرفت که هر کسی چشم روی این عظمت ببندد، بی‌انصافی است.

این مسئول اذعان داشت: به اعتقاد من دولت نهم و دهم عملکرد قابل قبولی داشته که می‌تواند با توجه به نقاط ضعف و قوت‌های آن در مجال بهتری آن را مورد نقد و بررسی قرار داد.      

انتهای پیام/2307/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول