اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع فرمانداران و ائمه جمعه:

فرمانداران گوش به زنگ ائمه جمعه باشند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از فرمانداران خواست تا در برنامه‌های دینی ائمه جمعه را محور بدانند و با هماهنگی آن‌ها برنامه‌ریزی مدونی را در برگزاری مناسبت‌های مختلف با تقسیم وظایف در بین هیئت‌های مذهبی انجام دهند.

فرمانداران گوش به زنگ ائمه جمعه باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با ائمه جمعه و فرمانداران استان کهگیلویه و بویراحمد مناسبت‌های مذهبی را فرصت‌های طلایی برای بیمه کردن نظام و انقلاب خواند و اظهار داشت: در طول سال 71 روز مربوط به ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه معصومین و اهل بیت عصمت و طهارت و پیامبران داریم که می‌توانیم با بهره‌گیری از این فرصت‌ها تعالیم و ارزش‌های دینی را ترویج دهیم.

وی که در این نشست خود را سید حسین صابری خواند نه استاندار کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: فرمانداران در شهرستان‌های این استان خود را با ائمه جمعه هماهنگ کنند و برای برنامه‌های مذهبی و دینی برنامه‌ریزی داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مسئولیت‌های دینی و الهی ما روز و شب ندارد، گفت: ما در کارهای اداری اگر خیلی هم مسئول باشیم از هفت و نیم صبح تا ساعت 2 بعد از ظهر است ولی در مسئولیت‌های اسلامی و شرعی که به عهده داریم زمان و مکان مهم نیست.

صابری ادامه داد: اشکال اصلی ما در کارهای مذهبی و دینی این است که متفرق هستیم و تنها یک نماز عاشورا یا عزاداری امام حسین (ع) را پررنگ برگزار می‌کنیم و بقیه مناسبت‌های دینی و ولادت‌ها و شهادت‌های سایر ائمه را کم‌رنگ برگزار می‌کنیم.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد از ضرورت تقسیم کارها در حوزه برگزاری مراسم دینی گفت و بیان کرد: این همه هیئت‌های مذهبی اگر هر گروهی از آن‌ها مسئولیت برگزاری یک مناسبت را بر عهده بگیرند شاهد هستیم که همه مناسبت‌های دینی پرشور و با عظمت برگزار می‌شوند.

صابری در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اثرگذاری بالای ایام دینی در کشور و استان اشاره کرد و گفت: همه شاهد هستند که در ایام محرم و صفر کج‌روی‌ها و گناه‌ها کمتر می‌شوند که این نشان می‌دهد می‌توان از این فرصت‌های طلایی در همه مناسبت‌های مذهبی بهره برد.

* فرمانداران گوش به زنگ ائمه جمعه باشند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با طرح این سؤال که اگر در هر شهر این استان 71 روز مذهبی را پمپاژ فرهنگ دینی کنیم آیا از زشتی و ناهنجاری خبری هست، تصریح کرد: مطمئن باشید اگر از این مناسبت‌های دین مبین اسلام بهره لازم را ببریم و همه آن‌ها را با شکوه برگزار کنیم از زشتی و پلشتی در جامعه خبری نخواهد بود.

صابری از همه فرمانداران خود در شهرستان‌های این استان خواست تا در برنامه‌های دینی ائمه جمعه را محور بدانند و با هماهنگی آن‌ها برنامه‌ریزی مدونی را در برگزاری مناسبت‌های مختلف با تقسیم وظایف در بین هیئت‌های مذهبی انجام دهند.

وی تأکید کرد: فرمانداران در این‌گونه امور گوش به زنگ ائمه جمعه باشند.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اثرگذاری بالای برنامه‌های فرهنگی در حوزه دین افزود: اگر این 71 مناسبت دینی را در هر شهر و روستای این استان برگزار کنیم نیازی به گشت‌های انتظامی هم نیست زیرا برکات این کارهای الهی و قرآنی آن شهر و روستا را بیمه می‌کند.

صابری انگیزه خود را از برگزاری این نشست، باشکوه بودن عزاداری‌های مردم این استان و اثرگذاری فرهنگی آن‌ها در جامعه خواند و خاطرنشان کرد: مگر ما نمی‌گوییم همه روزها عاشورا است و همه جا کربلا، پس بیاییم این حرف را در عمل نشان دهیم و از همه فرصت‌های دینی خود همانند روز عاشورا و ماه‌های محرم و صفر استفاده کنیم.

به گزارش فارس در این نشست ائمه جمعه سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود را برای افزایش استقبال جوانان از برنامه‌های مذهبی عنوان کردند.

انتهای پیام/82005/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول