اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اورژانس قم صورت می‌گیرد

پوشش امدادی دسته‌های عزاداری در حرم مطهر

خبرگزاری فارس: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: برای امدادرسانی به عزاداران 10 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اطراف حرم حضرت معصومه(س) مستقر خواهند شد.

پوشش امدادی دسته‌های عزاداری در حرم مطهر

مهدی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با عرض تسلیت به مناسبت رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) از پوشش امدادی اورژانس 115 در ناحیه مرکزی شهر خبر داد و اظهار داشت: از صبح روز 28 صفر تا بعد از ظهر روز بعد یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس 115 در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) مستقر خواهد شد.

وی همچنین از استقرار 10 دستگاه آمبولانس به همراه سه دستگاه موتورلانس در این ناحیه خبر داد و بیان کرد: این خدمات غیر از خدماتی است که اورژانس 115 در سطح شهر و جاده انجام می‌دهد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم به تبیین دلایل پوشش امدادی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) پرداخت و بیان کرد: با توجه به اینکه عزاداران نبی اکرم(ص) برای عرض تسلیت به این بانوی بزرگوار به حرم مطهر مشرف می‌شوند، تصمیم گرفته شد بیشترین تجهیزات در کنار انجام ماموریت‌های روزانه و عادی در سطح شهر و تمام جاده‌ها و بخش‌های استان قم در این محل استقرار یابد.

وی به تبیین حوادث شاخص 24 ساعت گذشته پرداخت و بیان کرد: برخورد دو سواری، برخورد پژو با گاردریل و مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن از جمله حوادث شاخصی بود که در این مدت رخ داد.

فراهانی با اشاره به تصادف دو دستگاه خودروی سواری تصریح کرد: در این حادثه که در بلوار امام رضا (ع) رخ داد پنج تن از سرنشینان این خودروها مجروح شدند.

وی با اشاره به حضور به موقع اورژانس 115 در محل حادثه بیان کرد: ماموران امدادی اورژانس 115 پس از حضور در محل حادثه نسبت به امدادرسانی و خدمات درمانی اولیه پزشکی بر روی مجروحان اقدام کردند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد:‌ مجروحان حادثه برای درمان با آمبولانس‌های اورژانس 115 به مراکز درمانی سطح شهر انتقال یافتند.

 

*چهار مجروح در برخورد پژو با گاردریل

وی از برخورد یک دستگاه پژو با گاردریل خبر داد و ابراز داشت: این حادثه که در اتوبان قم ـ تهران رخ داد چهار مجروح برجای گذاشت.

فراهانی ادامه داد: امدادرسانان اورژانس 115 با حضور به موقع در محل حادثه نسبت به انجام درمان اولیه مجروحان این حادثه اقدام کردند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم اضافه کرد: چهار مجروح این حادثه با آمبولانس‌های اورژانس 115 به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند.

وی با ابراز نگرانی از بی‌احتیاطی‌های روزمره در فصل زمستان بیان کرد: با وجود تذکرات فراوانی که به مردم می‌شود ولی باز هم به دلیل بی‌احتیاطی شاهد حوادث ناگوار هستیم.

*مسمومیت دو نفر با گاز مونوکسیدکربن و ذغال چوب

فراهانی اذعان داشت: امروز صبح در خیابان جواد‌الائمه یک مورد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن رخ داد که امدادرسانان اورژانس 115 پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، وی را به یکی از مراکز درمانی سطح شهر انتقال دادند.

وی از دیگر حوادث شاخص این مدت را مسمومیت یک مرد 50 ساله ذکر و تصریح کرد: این مرد به دلیل سردی زمستان برای گرم شدن در چادر مسافرتی از ذغال چوب استفاده کرد که بر اثر گاز ناشی از ذغال چوب مسموم شد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: این حادثه‌دیده با همراهی امدادرسانان اورژانس 115 به یکی از مراکز درمانی سطح شهر منتقل شد.

انتهای پیام/78005/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول