اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس یک سنت چندین ساله به مناسبت 28 صفر صورت گرفت

عزاداری مسجدسلیمانی‌ها در منزل شهیدان صالح‌پور

خبرگزاری فارس: آیین عزاداری رحلت پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) و سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) در منزل شهیدان مهران و اسفندیار صالح‌پور برگزار شد.

عزاداری مسجدسلیمانی‌ها در منزل شهیدان صالح‌پور

به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان در این آیین جمع زیادی از مردم مسجدسلیمان با حضور در منزل شهیدان صالح‌پور در سوگ پیامبر اعظم حضرت محمد امین (ص) و شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی (ع) به عزاداری پرداختند.

در این آیین روحانی، حجت الاسلام و المسلمین یوسفی از اساتید حوزه علمیه قم به سخنرانی پرداخت و یکی از مداحان اهل بیت علیه السلام نیز در عزای پیامبر اکرم (ص) و فرزند بزرگوارش امام مجتبی (ص) به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداخت.

این آیین همه ساله با فرارسیدن 28 صفر سالروز رحلت حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت جانسوز دومین ستاره سپهر ولایت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در منزل این دو شهید عزیز مسجدسلیمانی برگزار می‌شود و مردم این دیار در سوگ آل‌الله در کنار خانواده معظم این شهیدان به سر و سینه می‌زنند.

به گزارش فارس، سردار شهید اسفندیار صالح‌پور از شهدای والامقام محوری شهرستان مسجدسلیمان است که در سال 1354 در مسجدسلیمان دیده به جهان گشود و در تاریخ 4 اسفند سال 1364 در عملیات والفجر 8 و منطقه علمیاتی فاو شربت شهادت را نوشید.

همچنین شهید مهران صالح‌پور در سال 1347 متولد شد و در 16 بهمن ماه سال 1366 در پادگان کرخه به آسمان پرکشید و عندربهم یرزقون شد.

انتهای پیام/2329/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول