اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته وقف

همایش روحانیون، ائمه جمعه و جماعات در شیراز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری همایش روحانیون، ائمه جمعه و جماعات در شیراز در هفته وقف خبر داد.

همایش روحانیون، ائمه جمعه و جماعات در شیراز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف، همایش روحانیون، ائمه جمعه و جماعات با هدف تبلیغ سنت حسنه وقف و استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و مبلغان علوم دینی برای ترویج وقف به عنوان سنت حسنه الهی در شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های موقوفه و همچنین دارالایتام‌ها و سایر موقوفات با نیت‌های حوزه‌های علمیه، مساجد، برگزاری عزاداری امام حسین (ع)، چاپ قرآن کریم و نشر معارف اسلامی در استان فارس گفت: بیشترین نقش در ترویج فرهنگ وقف و عمل به نیات واقفان و همچنین ایجاد موقوفات جدید با توجه به نیازهای روز جامعه را روحانیت ایفا می‌کند که در این همایش یک‌روزه با حضور جمع کثیری از روحانیون استان فارس راه‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت منابر، نمازهای جمعه و جماعات و همچنین مجالس وعظ و روضه‌خوانی توسط روحانیون خدمات وقف برای مردم تشریح و مردم نیز نسبت به وظایف خود در قبال آن آشنا می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: برگزاری این همایش با نظر تعدادی از علما و روحانیون شهر مقدس شیراز در جلسه هم‌اندیشی تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در شیراز به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول