اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام کمیته امداد همدان خبر داد

اجرای 46 هزار طرح خودکفایی برای خانواده‌های کمیته امداد همدان

خبرگزاری فارس: قائم مقام کمیته امداد امام خمینی استان همدان گفت: کمیته امداد امام خمینی استان تاکنون 46 هزار طرح خودکفایی را برای مددجویان زیر پوشش اجرا کرده است.

اجرای 46 هزار طرح خودکفایی برای خانواده‌های کمیته امداد همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی نامدار ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر استان با اشاره به حماسه نهم دی اظهار داشت: تفرقه‌ها و اهانت‌هایی که در روز عاشورا اتفاق افتاد با بصیرت مردم در 9 دی خنثی و زمینه تثبیت انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

وی در خصوص خواص بی‌بصیرت افزود: مقام معظم رهبری همواره خطر خواص بی‌بصیرت را هشدار می‌دادند و با مرور تاریخ متوجه می‌شویم که افرادی چون شمر با وجود اینکه از جانبازان جنگ صفین هستند به علت عدم بصیرت به روی امام زمان خود یعنی سیدالشهداء شمشیر کشیدند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی استان همدان به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در سال آینده اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی، مردمی‌ترین تشکل است باید در بین مردم برای بهتر برگزار شدن انتخابات با بصیرت‌افزایی بیشتر جامعه فعالیت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به 70 هزار شهید پیروزی انقلاب و 200 هزار شهید جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: در زمان پیروزی انقلاب و جنگ کار حسینی را خوب انجام دادیم ولی در کار زینبی را آن طور که لازم است انجام ندادیم.

نامدار با اشاره به اینکه جامعه خواستار حل مشکلات اقتصادی، اشتغال جوانان و ازدواج است، تأکید کرد: اگر نظام موفق به رفع مسائل و مشکلات جامعه نشود دیگران خواهند گفت که انقلاب اسلامی عملکرد خوبی نداشت و ما باید جلوی این تفکرات را بگیریم.

وی ادامه داد: کشورهای اسلامی ایران را به عنوان کشور استکبارستیز و آزاده می‌شناسند و بیداری اسلامی و انقلاب‌های منطقه منتظرند که مشاهده کنند ایران به مردم خود چگونه خدمت می‌کند.

 قائم مقام کمیته امداد امام خمینی همدان در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 40 هزار خانواده با جمعیتی بالغ بر 90 هزار نفر در استان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند، خاطرنشان کرد: تا کنون در استان همدان 10 هزار و 700 خانوداه جشن خودکفایی را برگزار کردند.

وی ادامه داد: قریب به 20 هزار وام با اعتباری بالغ بر 76 میلیارد ریال به صورت قرض‌الحسنه در سال‌جاری به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.

نامدار در خصوص دانشجویان استان تأکید کرد: استان همدان قبل از انقلاب کمتر از یک هزار نفر دانشجو داشته و این در حالی است که با حمایت‌های کمیته امداد تعداد 2 هزار و 500 دانشجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به ساخت و ترمیم بیش از 5 هزار واحد مسکونی در روستاها استان اضافه کرد: با مشارکت دولت بیش از یک هزار واحد مسکونی در شهرهای استان احداث شده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی استان همدان ادامه داد: تاکنون قریب به 40 هزار جهیزیه تقدیم نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی شده است.

وی با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده در کمیته امداد لازم است ولی کافی نیست، اظهار داشت: این اداره در استان 350 نفر پرسنل دارد که شاید فقط 10 نفر از آن‌ها در قسمت مستمری کار می‌کنند و 340 نفر دیگر در بخش توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/2499/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول