اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کمیته امداد خراسان شمالی:

خودکفایی مددجویان کمیته امداد بدون برنامه نیست

خبرگزاری فارس: کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی تاکید کرد: اعلام خودکفایی مددجویان کمیته امداد بدون برنامه نیست.

خودکفایی مددجویان کمیته امداد بدون برنامه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی با ارسال پاسخی نسبت به اظهارات یکی از اعضای شورای اسلامی شهر در مورد بی‌توجهی کمیته امداد نسبت به شرایط خودکفایی مددجویان امداد اعلام کرد: یکی از سیاست کمیته امداد امام خمینی(ره) طی سال‌های اخیر ایجاد توانمندی و خودکفایی مددجویان زیرپوشش بوده و سیاست‌های اجرایی خود را در این راستا برنامه ریزی نموده است لذا اعلام خودکفایی افراد زیرپوشش بدون برنامه نبوده و اقدامات اولیه صورت گرفته است.

کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی تصریح کرده است: همان‌گونه که مستحضرید این نهاد طی 2 دهه اول انقلاب اسلامی صرفاً به حمایت از خانواده‌های نیازمند و پرداخت مبلغی به عنوان مستمری به این خانواده‌ها بسنده کرده و کمتر در زمینه توانمندی آنان اقدام نموده است که این امر باعث افزایش مراجعات روزانه خانواده‌ها برای زیرپوشش قرار گرفتن شده، این موضوع گاهاً موجبات کاسته شدن اعتماد به نفس این عزیزان را به دنبال داشته است لذا باید اذعان داشت حمایت از خانواده‌ها نباید صرفاً به پرداخت مستمری منجر شود و می‌بایست در جهت توانمندی آنان گام برداشت.

در این نامه آمده است: بحمد ا... پس از تأسیس استان خراسان شمالی به خصوص طی چند سال اخیر با استقبال مناسب خانواده‌های زیر پوشش اقدامات بسیار شایسته‌ای در زمینه توانمندی این عزیزان در استان صورت پذیرفته تا آنان با اتکا به توانایی خود و حمایت‌های موردی این نهاد بتوانند خودکفا شده و حتی به عنوان خیر در کنار این نهاد مقدس که مزین به نام بنیان‌گذار انقلاب اسلامی است از دیگر نیازمندان حمایت کنند .

روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی همچنین به اقدامات انجام شده توسط این نهاد در استان اشاره و آورده است: احداث هشت هزار واحد مسکونی، پرداخت بیش از 11 هزار وام اشتغال، حمایت از 10 هزار دانش آموز و دانشجو، حمایت مادی و معنوی از 9 هزار یتیم، بیمه اجتماعی و همچنین بیمه درمانی مددجویان، نیاز سنجی و استعدادیابی خانواده‌های نیازمند، آموزش مهارت‌های شغلی و فنی و ... از جمله اقدامات کمیته امداد این استان است.

کمیته امداد خراسان شمالی در پاسخ خود به اظهارات اخیر یک مسئول اضافه کرده است: همچنین اجرای طرح جامع آموزشی تربیتی مددجویان، پرداخت بیش از 10 هزار مورد کمک هزینه جهیزیه و بسیاری از خدمات دیگر در نهایت به خودکفایی بیش از سه هزار و 700 خانواده مددجوی استان منجر شده و باعث کسب رتبه برتر استانی و رتبه دوم کشوری در زمینه اشتغال و خودکفایی خانواده‌های نیازمند شده و این راه همچنان ادامه دارد.

توضیحات فارس: ضمن آنکه خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) در خراسان شمالی بر کسی پوشیده نیست، لیکن نباید به صرف این خدمات طرح‌های اجرا شده در این نهاد را بی عیب و نقص تلقی کرد.

جدای از انتقادات یک عضو شورای شهر درباره نحوه خودکفایی مددجویان کمیته امداد در استان، تماس‌های زیادی از مددجویان امداد با این دفتر صورت گرفته که عندالزوم خبرگزاری فارس در خراسان شمالی نسبت به انعکاس آن اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/63001/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول