اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کنسرسیوم آی‌تی دانشگاه تهران:

81 شهر زیرپوشش اجرای طرح دولت الکترونیک هستند

خبرگزاری فارس: رئیس کنسرسیوم آی‌تی دانشگاه تهران گفت: 81 شهر در مناطق مختلف کشور زیرپوشش اجرای طرح دولت الکترونیک هستند و آموزش‌های لازم به ساکنان این مناطق ارائه می‌شود.

81 شهر زیرپوشش اجرای طرح دولت الکترونیک هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمد کرمی عصر امروز در آئین افتتاحیه شبکه هوشمند مدیریت شهری شهروند محور که در سالن جلسات اتاق بازرگانی ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: مناطق زیادی از کشورمان زیرپوشش این طرح قرار گرفته‌اند به طوری که 4 میلیون و 900 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند بنابراین کارگاه‌های آموزشی برای هم‌وطنان در جای جای ایران اسلامی برپا می‌‌شود تا با مفاهیم مرتبط با این طرح آشنایی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در برنامه 5 ساله پنجم توسعه به لزوم اجرای این طرح تاکید شده است افزود: طبق این برنامه باید تا پایان برنامه 5 ساله پنجم توسعه بیش از 20 میلیون نفر در کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده و برای استفاده از خدمات این سامانه آمادگی لازم را کسب کنند.

رئیس کنسرسیوم آی‌‌تی دانشگاه تهران به ثبت‌نام بیش از 40 هزار نفر در ارومیه اشاره کرد و گفت: با احتساب این آمار به نظر می‌رسد باید حدود یک چهارم مردم این شهرستان در دوره‌های آموزشی شرکت کرده و با مؤلفه‌های این طرح شناخت کافی پیدا کنند.

وی با اشاره به آغاز اجرای اقدامات آموزشی حداکثر در یک هفته آینده بیان داشت: کسانی که با موفقیت این دوره آموزشی را بگذرانند مدرک معتبری از مرکز توسعه و کارآفرینی دانشگاه تهران کسب کرده همچنین به اخذ کارت شهروند الکترونیک و بورسیه آموزشی موفق می‌شوند.

کرمی بانکداری، زبان انگلیسی، اینترنت، کامپیوتر و ... را از جمله مباحث قابل طرح در این دوره‌ها برشمرد و بیان داشت: کسانی که برای ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها مبادرت کرده‌اند در واقع برای تبدیل شدن به شهروند الکترونیک گام برمی‌دارند که امیدوار هستیم در این راه موفقیت‌های لازم را کسب کرده و دیگران را هم ترغیب کنند.

دبیر اجرایی مرکز ملی آموزش الکترونیک سلامت کشور، 65 درصد ثبت‌نام‌کنندگان را از بین بانوان عنوان کرد و افزود: بانوان در این زمینه پیشتاز بوده، برای شرکت در دوره‌ها و فراگرفتن علوم مورد نیاز بیشتر از برادران اظهار آمادگی کرده‌اند که این موضوع مایه امیدواری است چرا که می‌توانند برای انتقال مفاهیم به خانواده‌های خود اقدام کرده و در توسعه آموزش همگانی نقش‌آفرینی کنند.

کرمی با اظهار به اینکه 76 درصد ثبت‌نام‌کننده‌ها از تحصیلات دانشگاهی برخوردار هستند، افزود: شرکت کردن این افراد در دوره‌های آموزشی فوق منجر به این می‌شود برای اثربخشی آموزش‌ها و تعالیم امیدوار شویم چرا که مباحث تا حدودی از جنبه تخصصی برخوردار هستند.

* مصرف انرژی در ایران معادل چین است

وی با بیان اینکه سالانه یک هزار و 200 میلیارد ریال برای امحای اسکناس هزینه می‌شود، ادامه داد: در واقع ما پول می‌دهیم تا پول بسوزانیم لذا اگر زمینه برای استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی در جامعه فراهم شود حدود زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

کرمی به انجام 65 میلیون سفر درون شهری و 20 میلیون سفر برون شهری در سطح کشورمان اشاره کرد و افزود: این موضوع منجر به اتلاف زمان، انرژی و سوخت می‌شود بنابراین لازم است فرهنگ ترافیک را در جامعه تغییر داده از شاخص‌های دولت و شهروند الکترونیک در این زمینه استفاده شود.

وی مصرف انرژی در کشورمان را معادل کشور چین دانست و افزود: با وجودی که جمعیت ما به مراتب کمتر از چین است ولی تقریبا به یک اندازه منابع انرژی را استفاده می‌کنیم پس می‌طلبد در ارتباط با الگوی مصرف انرژی و چگونگی اصلاح آن بازنگری اساسی انجام بگیرد.

کرمی از اینکه رتبه نخست مصرف انرژی از آن کشور ما است اظهار تاسف کرد و بیان داشت: مصرف سراسر دنیا 2 برابر ولی مصرف ما 9 برابر شده است بنابراین اگر با این روش ادامه دهیم به طور قطع در 10 سال آینده حدود 10 میلیون بشکه نفت مصرف می‌کنیم که این نکته جای تامل دارد.

رئیس کنسرسیوم آی‌تی دانشگاه تهران الکترونیکی شدن پرداخت اعانات و وجوه شرعی را خواستار شد و اظهار داشت: هم‌اکنون مردم کمک‌های مالی و صدقه‌های خود را به صندوق‌ واریز می‌کنند حال آنکه مبلغ قابل توجهی برای ساخت و نصب این صندوق‌ها هزینه می‌شود ولی اگر این مبالغ به حساب بانکی واریز شود تا اندازه زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

انتهای پیام/61002/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول