اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل مطرح کرد

تلاش برای سند‌دار کردن مساجد اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از تلاش برای سند‌دار کردن مساجد اردبیل خبر داد.

تلاش برای سند‌دار کردن مساجد اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری ظهر امروز در آیین گرامیداشت هفته وقف و تجلیل از واقفان نمونه اردبیل اظهار داشت: سند‌دار کردن موقوفات و مساجد یکی از وظایف مهم و اساسی اداره کل اوقاف و امور خیریه است چرا که معتقدیم هر موقوفه از سند رسمی برخوردار باشد ماندگاری آن بیشتر بوده و از تعرض و تصرف نیز در امان می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه اکثر مساجد استان اردبیل فاقد سند هستند، خاطرنشان کرد: ما از هیئت امنای مساجد نیز خواسته‌ایم در این کار پیش‌دستی کرده و با مراجعه به ادارات ثبت اسناد نسبت به سند‌دار کردن مساجد اقدام کنند تا از تصرف مقطعی و آینده‌دار آنها جلوگیری شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل یادآور شد: این سند‌دار کردن سبب می‌‌شود تا پرونده‌های حقوقی و دعاوی در این حوزه به حداقل برسد که انتظار می‌رود در این باب مسئولان امر نیز دست ما را بگیرند.

مشهوری‌نظری به فعالیت‌های فرهنگی اوقاف به عنوان یک رویکرد اساسی اشاره کرد و گفت:‌ ما در راستای معرفی و شناساندن معارف اهل بیت(ع) و همچنین امر ارزشمند وقف و ترویج این فرهنگ غنی و پر‌بار سعی می‌کنیم موقوفات و واقفان اصلی را معرفی و از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

این مسئول تاکید کرد: ما در مناسبت‌های مختلف با فضاسازی‌های شایسته برنامه‌های فرهنگی را در امامزاده‌ها اجرا می‌کنیم که نمونه آن اجرای برنامه آرامش بهاری در امامزاده‌ها همزمان با عید نوروز، برگزاری سوگواره‌های یاس نبوی در ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام، ضیافت الهی و نشاط معنوی در ماه مبارک رمضان و بصیرت عاشورایی در ایام ماه محرم و صفر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل همچنین از اعزام مبلغان به مناطق مختلف شهرها و روستاها به ویژه امامزاده‌ها و مساجد در مناسبت‌های مختلف خبر داد و افزود: هدف ما از این امر گسترش معارف اهل بیت عصمت و طهارت و فرهنگ غنی وقف است تا مبلغان بتوانند در جامعه آن را نهادینه کنند.

مشهوری‌نظری احیای موقوفات، شناسایی موقوفات جدید، عقد قرارداد و تعیین اجازه‌نامه‌ها بر اساس نرخ عادلانه روز و همچنین عمل به نیات واقفان را از دیگر وظایف و رسالت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه اعلام کرد.

وی بیان داشت: همزمان با هفته وقف ما از محل نیات واقفان دو تن جیره خشک غذایی تهیه کرده و بین نیازمندان توزیع کردیم.

این مسئول مقابله با هرگونه موقوفه‌خواری را یادآور شد و تصریح کرد: ما همه ساله در اطعام نیازمندان در امامزاده صالح عبدالله 600 نفر را از غذاهای گرم بهره‌مند کرده و اطعام شایسته‌ای را برای آنها انجام می‌دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل عمده نیت واقفان در استان را مربوط به تعزیه حسینی، توزیع غذا برای محرومان و همچنین توسعه فضاهای بیمارستانی و درمانی اعلام کرد و ابراز داشت: ما سعی داریم در حد وسع و توان به همه نیات واقفان عمل کنیم که در این باب به نظر می‌رسد با برخی مشکلات و نارسایی‌ها نیز روبه‌رو باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مشهوری‌نظری در پایان سخنان خود ضرورت فعال کردن مدیریت برنامه‌های مذهبی در امامزاده‌ها و مساجد را یادآور شد و ابراز داشت: همه هیئت امنای مساجد و امامزاده‌ها باید در این زمینه تلاش و کوشش کنند تا بتوانیم اصلی‌ترین رسالت و وظیفه خود را به انجام برسانیم.

انتهای پیام/62005/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول